چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 12:52:45 PM
نهاوندیان، معاون رییس جمهوری خبر داد:

معاون اقتصادی رییس جمهوری از ۱۴ تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای خانوارهای بدون درآمد ثابت و کسب‌وکارها خبر داد که با محدودیت های اخیر، درآمدشان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
۱۴ تصمیم اقتصادی برای خانوارهای بدون درآمد ثابت و کسب‌وکارها

«محمد نهاوندیان» امروز (شنبه) در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت افزود: دو مورد از این ۱۴ تصمیم ناظر به خانواده‌هایی است که درآمدشان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، همچنین ۹ مورد برای عموم کسب‌و کارها و سه مورد برای کسب‌و کارهایی است که به‌طور شدید آسیب می‌بینند.


نهاوندیان  توضیح‌داد: این خانوارها شناسایی شده‌اند که جمعیت ۳۰ میلیون نفر از مجموع جامعه را شامل می‌شوند.

به گفته این مقام مسوول، دو اقدامی که برای این خانواده‌ها پیش‌بینی شده یکی، پرداخت یک میلیون تومان تسهیلات به جامعه ۳۰ میلیونی یاد شده است که کارمزد آن را دولت تقبل خواهد کرد و اقساط آن، بدون نیاز به پرداخت از سوی خانوارها از محل حساب یارانه و یارانه معیشتی افراد برداشت خواهد شد.


وی اضافه‌کرد: اقدام دوم، از آذرماه تا پایان امسال ماهانه به هر یک از اعضای خانوارها معادل ۱۰۰ هزار تومان به سرپرست خانوارها پرداخت می‌شود تا جبران بخشی از کاهش درآمدهایشان باشند.


معاون اقتصادی رییس‌جمهوری در ارتباط با کسب‌و کارها نیز افزود: برای همه کسب‌و کارها مقرر شد عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم تا بهمن‌ماه متوقف شود و برای صدور یا تجدید پروانه‌های کسب‌و کار واحدهای اقتصادی اشخاص حقیقی، نیازی به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهند داشت.

وی گفت: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده که هر سه ماه یک بار باید تسلیم شود، مقرر شد به مدت یک ماه برای سه ماهه سوم و چهارم امسال تمدید شود.

نهاوندیان افزود: درخصوص جرایم پرداخت نشده بدهی مالیاتی و عوارض که مهلتی برای آن در نظر گرفته شده بود، مقرر شد بخشودگی آن به شرط پرداخت همه آن تداوم یابد.

 

کارنامه تورم در آبان


تورم میانگین: ۲۹
تورم ماهانه: ۵.۲
تورم نقطه‌ای: ۴۶.۴


گزارش رسمی مرکز آمار از افزایش تورم در آبان‌ماه حکایت دارد. مرکز آمار وضعیت شاخص تورم در آبان‌ماه را منتشر کرد که نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه با افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به مهرماه به ۲۹ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت به آبان ماه سال گذشته) افزایش قابل توجهی داشته و با رشد پنج درصدی نسبت به مهرماه به ۴۶.۴ درصد رسیده است.
براین اساس، خانوارهای ایرانی در آبان ماه به طور میانگین ۴۶.۴ درصد بیشتر از آبان ماه سال گذشته برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات هزینه کرده‌اند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین