جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 4:05:17 AM

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص راهکار تعادل قیمت ها در بازار فولاد گفت: علی رغم عرضه کافی و متناسب فولاد با نیاز واقعی که در حال حاضر در بورس کالا انجام می شود، اما برای خنثی کردن عطش مجازی و تقاضای صوری که در بازار وجود دارد، باید سایر واحدها هم به میدان بیایند تا با فرمول افزایش عرضه بتوان این مسئله را حل کرد؛ لذا اگر همه شرکت ها محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند دیگر نیازی به دخالت دولت نیست و بازار متعادل می شود.
بازار با عرضه همه فولادسازان در بورس کالا متعادل می شود

به گزارش بیرونیت، منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ضمن تشریح تاثیرات بحران کرونا بر عملکرد ذوب آهم اصفهان و اقدامات انجام شده در این خصوص، قراردادهای منعقد شده برای فروش ریل ملی و راهکارهای تداوم بومی‌سازی این محصول استراتژیک را شرح داد و از امیدواری‌ها به نیمه دوم سال برای تحقق اهداف صادرات ۵۰ درصدی تولید در این مجموعه سخن گفت. یزدی‌زاده همچنین خبرهای خوشی هم برای سهامداران “ذوب ” داشت که در ادامه می‌آید.

جناب یزدی زاده به عنوان اولین سوال، کرونا چه تأثیری بر روند فعالیت شرکت در زمینه تولید و صادرات داشته است؟

کرونا یک بحث جهان شمول است و اگر فردی بگوید کرونا تأثیری بر روی کار من نگذاشته به نظر من گزافه گویی است. این موضوع بر ذوب آهن اصفهان نیز همانند سایر شرکت های دنیا تأثیر گذاشته اما مهم این است که بتوان عملکرد را تا حد امکان حفظ کرد.

تعداد ۱۴۰۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و حدود ۳۰۰۰ نفر نیز به صورت پیمانکاری در این کارخانه فعالیت دارند که طبیعتاً وسعت زیادی را از لحاظ تردد روزانه می طلبد و هزینه هایی را در بر دارد. با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان از بیمارستان نیز برخوردار است و علاوه بر رسیدگی به پرسنل کارخانه که کم و بیش به این ویروس مبتلا شدند، باید کل منطقه را هم در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود پوشش دهد، در نتیجه هزینه ها و بار مالی سنگین دیگری هم اضافه می شود.

اما حفظ سلامتی پرسنل به عنوان سرمایه اجتماعی برای ما بسیار مهم است لذا با توجه به تمهیدات صورت گرفته اقداماتی نظیر ضدعفونی وگندزدایی اتوبوس ها، غربالگری های روزانه، ضدعفونی کارگاه ها، جلوگیری از تجمع کارگران در تعمیرات کارگاهی، تغییر ساعت ها و نحوه ارائه سرویس در رستورانها ، ارائه کلیه ملزومات بهداشتی به پرسنل و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در این مجموعه صنعتی انجام گرفته است که در نتیجه این اقدامات خوشبختانه در این چند ماه، مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشتیم.

در خصوص فروش چطور؟ بحران کرونا در این مدت چه تاثیری بر فروش داخلی داشته است؟

همزمان با بحث کرونا، تحولات اقتصادی نیز در کشور ما اتفاق افتاد و تغییر ارزش پول ملی کشور، تأثیراتی در بازار در جهت افزایش تقاضا داشت که اثرات منفی کرونا را خنثی کرد. اما در بازارهای صادراتی در نخستین روزهای درگیری با ویروس کرونا که کل دنیا از این موضوع شوکه شدند، تا حدی بر روی صادرات ذوب آهن تأثیر منفی داشت و در ادامه به دلیل اعمال محدودیت ها در کشورهای دور دست مانند چین، اندونزی و مالزی که طرف تجاری ما بودند، بالطبع صادرات شرکت از این مسئله تاثیر پذیرفت.

به طور کلی می توان گفت شیوع این ویروس تأثیر عمده ای بر عملکرد صادراتی ما نگذاشت و اگر بخواهیم یک عدد میانگین ماهانه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن برای صادرات در نظر بگیریم، در دو ماه اول سال نزدیک به ۵۰ هزار تن صادرات داشتیم که همچنان به دنبال این هستیم تا در ادامه کار به دلیل برداشته شدن محدودیت ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی ، مراودات تجاری لازم را انجام دهیم و کاهش صادرات در دو ماه ابتدای سال را جبران کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین