جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 7:58:07 AM
گزارش اقتصادنامه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

 بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ساعت 14 امروز با حضور وزیر نفت و 21 کشور دنیا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. 
وزیر نفت: اخباری که درباره سهمیه بندی بنزین منتشر می شود مثل همیشه دروغ است
به گزارش اقتصادنامه، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ساعت 14 امروز با حضور وزیر نفت و 21 کشور دنیا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. 
🔻هجوم عکاسان برای گرفتن از تیم مدیریت صنعت نفت ایران
 با ورود بیژن زنگنه، محمدرضا نعمت زاده و مسعود کرباسیان، عکاسان آژانس های خبری داخلی و خارجی برای ثبت تصویر مدیران صنعت نفت ایران گرد آنان حلقه زدند.
🔻برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز نداریم
حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز در دستور کار این شرکت نیست.
🔻بنزین از فردا سهمیه بندی نمی شود، مردم به شایعات توجه نکنند
در ادامه این افتتاحیه زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره نرخ بنزین و زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین صحت نداشته و صرفا گمانه‌زنی رسانه‌هاست.
او افزود: زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین پنج‌شنبه، ١٢ اردیبهشت ماه نیست، مردم به شایعات منتشر شده در رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی توجه نکنند.
اسماعیلی ادامه داد: مردم اخبار صحیح در این باره را از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران دنبال کنند.
در ادامه بیژن زنگنه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت نفت مطرح کرد: کشورهای همسایه درباره ظرفیت تولید و میزان ذخیره شان غلو می کنند.
او با بیان اینکه گاز تمام صنایع کشور امسال بدون افت فشار تامین می شود، گفت: میزان تولیدات پتروشیمی به 50 میلیون تن می رسد و درآمد 36 میلیارد در سال خواهد بود.
زنگنه گفت: از نقدینگی موجود در دست مردم و بازار سرمایه برای سرمایه گذاری در صنعت نفت استفاده می کنیم.
او افزود: به استارتاپ ها توجه ویژه ای خواهیم داشت و مکانی به آنها اختصاص می دهیم
زنگه ادامه داد: تامین خوراک صنایع داخلی از اولویت های امسال وزارت نفت است. البته با برخی تولیدکنندگان قلابی سر و کار داریم که باید مورد شناسایی قرار گیرند. قراردادهای آی پی سی را در بالادست صنعت نفت ادامه می دهیم.
وزیر نفت با بیان اینکه حمایت از ساخت داخل را در قالب قراردادهای ای پی سی و ای پی دی ادامه می دهیم، گفت: موافق هستیم که در ازای اجرای برخی پروژه ها نفت به پیمانکاران و سرمایه گذاران بدهیم و به دنبال راه های مختلف فروش نفت هستیم.
او افزود: صفر کردن صادرات نفت آرزوی آمریکا و خیالی واهی است. دو کشور همسایه ما با بزرگنمایی ظرفیت تولید خود می خواهند واننود کنند که می توانند جای نفت ایران را پر کنند.
زنگنه ادامه داد: این دو کشور نه تنها درباره میزان ظرفیت خود بلکه درباره میزان ذخایرشان غلو می گویند.
او ادامه داد: ایران هیچگاه از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرده است. برخی از کشورهای همسایه علیه مرگ اوپک متحد شده اند و بدانند که مسوولند.
وزیر نفت در جمع خبرنگاران افزود:  اخباری که درباره سهمیه بندی بنزین منتشر می شود مثل همیشه دروغ است.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین