يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 شمسی /5/12/2024 10:24:49 AM
رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت تدوین لایحه بودجه بر اساس واقعیت های اقتصادی و در عین حال تداوم برنامه های توسعه کشور، رشد و رونق تولید و ایجاد گشایش در معیشت مردم و اقشار کم برخوردار گفت: مقاومت ملت ایران در بیش از دو سال و نیم جنگ اقتصادی بی سابقه با دشمنان قسم خورده به ثمر نشسته است و زمینه های بهبود در شرایط اقتصادی مردم فراهم شده است و با وجود لطمات و صدمات سختی که به اقتصاد کشور وارد شد، دولت با حمایت و همکاری مردم اجازه نداد تحریم کنندگان به اهداف شوم خود برسند.
تامین اعتبارات موردنیاز اقشار آسیب‌پذیر

رئیس جمهور پس از گزارش کارگروه اقتصادی کرونا در خصوص وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در اثر تعطیلی ها برای برخی از مشاغل و کسب و کارها در دور جدید اعمال محدودیت های شدید ایجاد خواهد شد، با اشاره به ضرورت اعمال این محدودیت ها با هدف حفظ جان و سلامت مردم اظهارداشت: بی تردید در مسیر اجرای این محدودیت ها افراد کم برخوردار با مشکلاتی روبرو خواهند شد از این رو با وجود همه مشکلات و مضایقی که همه مردم شریف از آنها آگاهند، دولت تصمیم گرفته است برای گروه های هدف و اقشار آسیب پذیر که در اثر تعطیلی کسب و کار آنان دچار آسیب خواهند شد، اقدامات حمایتی را در نظر بگیرد.

رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد با هماهنگی با وزارت تعاون و بانک مرکزی در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز این خانوارها اقدام کند.

 

رئیس مجلس در نشست علنی امروز مجلس خواستار اصلاح ساختار بودجه شد

اصلاح بودجه به نفع که؟ برای چه؟


قالیباف: اصلاح نهادی بودجه‌ریزی یکی از مهمترین دستور کارهای مجلس یازدهم است


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح کلی احکام بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اصلاح نهادی بودجه ریزی به عنوان یکی از بخش های سیاست های اصلاح ساختار بودجه از مهمترین دستور کارهای مجلس یازدهم است که به دنبال تحقق درآمدهای پایدار و جلوگیری از کسری بودجه است.

 محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 27 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح کلی احکام بودجه سال 1400 گفت: اصلاح ساختار بودجه یکی از مهمترین و اساسی ترین دستور کارهای مجلس یازدهم است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند. ما باید به سمت درآمدهای پایدار، هزینه کردهای موثر و عدم وابستگی به نفت برویم و از کسری بودجه جلوگیری کنیم.
وی افزود: اصلاح ساختار بودجه محورهای جدی مانند نوسازی نظام مالیاتی، مالیات بر بخش های دلالی و سوداگری جهت جلوگیری از فرار مالیاتی، اصلاح نظام تامین اجتماعی و ارتباط آن با نظام مالیاتی و اصلاح بودجه شرکت های دولتی و نظام یارانه را در بر می گیرد.
رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: آنچه امروز در دستور کار مجلس قرار گرفته، اصلاح نهادی بودجه ریزی است که یکی از بندهای سیاست اصلاح ساختار بودجه را شامل می شود.

نوبخت: برنامه اصلاح ساختار بودجه آماده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه: هیچ عذری برای سازمان برنامه و بودجه و مجلس در خصوص اعمال برنامه اصلاح ساختار بودجه در بررسی لایحه بودجه وجود ندارد، چرا که این برنامه آماده بوده و فقط نیاز به تصویب دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین