پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 2:58:22 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:22130
  • زمان انتشار:شنبه 24 آبان 1399-16:26
  • کاربر:

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۲۱ محدوده معدنی این استان آذر ماه امسال از طریق سامانه کاداستر برای سرمایه‌گذاران جدید آزادسازی می‌شود.
۱۲۱ محدوده معدنی در خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود

به گزارش اقتصادنامه، عباس جرجانی افزود: طرح آزادسازی محدوده‌های معدنی اکتشافی استان از دوم آذرماه امسال ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

وی وسعت این محدوده‌های معدنی را یکهزار و ۹۲۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این محدوده‌های معدنی در سامانه اینترنتی کاداستر معادن به آدرس http://cadastre.mimt.gov.ir درج شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه معدن می‌توانند از روز یکشنبه دوم آذر با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت درخواست و پیگیری‌های بعدی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هرگونه ثبت محدوده اکتشافی بر اساس مفاد قانون معادن و آئین‌نامه اجرایی مربوطه است و متقاضیان می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه کاداستر معادن و اخذ گواهینامه صلاحیت فنی و مالی از سازمان نظام مهندسی معدن، متناسب با امتیاز اخذ شده نسبت به ثبت محدوده اقدام کنند.

جرجانی اظهار داشت: بلوک سه پهنه لوت شمالی مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان، نیز ۲۷ آبان ماه ( روز سه شنبه) برای سرمایه‌گذاران حوزه معدن آزادسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه وسعت این پهنه ۷۰۵ کیلومتر است ادامه داد: متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود از  ساعت ۱۱ روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه جاری از طریق سامانه کاداستر اقدام کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: امسال ۵۸ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده که زمینه اشتغال ۸۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

وی گفت: از این مجوزهای معدنی، ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، ۹ فقره گواهی کشف و ۳۵ فقره پروانه اکتشاف بوده است.

جرجانی اظهار داشت: پروانه‌های اکتشاف معدنی در مساحت حدود ۲۶۴ کیلومتر مربع صادر شده است و برای عملیات اکتشاف مواد معدنی مربوطه ۱۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۶ میلیون و ۵۶۰ هزار تن ذخیره قطعی مواد معدنی جدید نیز با هزینه کرد ۲۲ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال در بخش گواهی کشف‌های صادره شناسایی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: با صدور ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، ۱۳۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفت.

وی عنوان کرد: امسال ۱۰ فقره پروانه بهره برداری معدنی با استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون تن تمدید شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین