جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 12:37:14 PM
گزارش اقتصادنامه از روزگار سخت بزرگترین شرکت مهندسی مشاوره برق کشور

مشکلات مالی،تعدیل نیرو، فروش ساختمان ها و حقوق معوقه کشتی بزرگترین شرکت مهندسی مشاور برق،سد و نیروگاه و خطوط انتقال نیرو را به گل نشاند.
کشتی «مشانیر» به گل نشست

به گزارش اقتصادنامه، ساختمان مشانیر در خیابان شهید خدامی تهران این روزها به محل رفت و آمد کارکنانی شده که هر کدام به طور متوسط 20 میلیون تومان از این شرکت بابت حقوق معوقه خود طلب دارند. کار به جایی رسیده تا مهندسانی که هرکدام از نخبگان فنی کشور به شمار می‌روند عزم رفتن از این شرکت را در سر داشته باشند و بدنه مشانیر را خالی از نیروهای باسابقه و مجرب کنند.

شرکت مشانیر که از بزرگترین شرکت های مشاوره مهندسی در کشور است پس از آنکه در دولت قبل از بدنه وزات نیرو منفک و به اختیار قرارگاه خاتم الاوصیا درآمد، با اوضاع نامساعد مالی و رکود در پروژه‌ها مواجه شد تا جایی که امروز حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلاتی جدی مواجه شود.

آنگونه که اقتصادنامه کسب اطلاع کرده، به رغم تغییر مدیر عامل، اوضاع مالی این شرکت آنقدر نامساعد است که کارکنان آن حتی برای گرفتن یک برگ پرینت به زحمت قادرند تا ورق مورد نیاز خود را پیدا کنند. از سویی دیگر برخی کارکنان بازنشسته و کنونی آن مجبورند برای احقاق حقوق خود با شکایت مطالباتشان را باز پس گیرند.

از مجموع یک هزار و 300 نیروی انسانی شرکت تا کنون بیش از 300 تن تعدیل شده یا استعفا داده‌اند که با توجه به اوضاع نامساعد مالی این شرکت پیش بینی می شود طی ماه‌های آینده، تعدادی از مهندسان کارکشته این شرکت یا استعفا دهند و یا بالاجبار تعدیل شوند.

مدیران این شرکت اظهار داشته ند که این شرکت در ماه‌های گذشته به دلیل بدهی ساختمان مرکزی 17 طبقه خود را فروخته و اینک اجاره نشین شده است. 

برخی از کارشناسان صنعت برق کشور بر این باورند که بدنه این شرکت چون به صورت دولتی اداره می شده و اکنون شبه دولتی شده با مازاد نیرو مواجه است و چون رکود در پروژه ها وجود دارد عملا این شرکت قادر به تسویه مالی با کارکنان خود نیست.



منبع: اقتصادنامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین