شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 11:44:40 AM
معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مازندران ضمن بررسی مشکلات و چالش های صنایع مهم و استراتژیک استان از تشکیل کمیته مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی با هدف رفع مشکلات ارزی واحدهای صنعتی سراسر کشور خبرداد.
تشکیل کمیته مشترک وزارت صنعت با بانک مرکزی برای رفع مشکلات ارزی صنایع

به گزارش اقتصادنامه، فرشاد مقیمی در این سفر از فرایند تولید تعدادی از صنایع مهم این استان که در حوزه قطعه سازی، صنایع کانی فلزی و غیر فلزی ، سلولزی و...فعالیت می کردند، بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این صنایع قرار گرفت. همچنین معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این سفر طی نشست با استاندار و سایرمسولان استانی تصمیماتی در راستای رفع چالش های پیش روی این صنایع اتخاذ کرد.

مقیمی در ادامه این سفر یک روزه در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از رصد مشکلات صنایع و موانع پیش روی صنعت خبرداد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه صنعت بحث تامین نقدینگی است و با توجه به شرایط اتفاق افتاده در این حوزه، حداقل ۲ تا سه برابر، نیازمندی به نقدینگی در حوزه صنعت افزایش یافته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص ۴۰هزار میلیارد تومان را در راستای رفع مشکلات صنایع برشمرد و در خصوص توزیع این اعتبارات با همکاری بانک ها توضیح داد: این اعتبارات باتوجه به فضای تولید در هر استان برای واحدهای غیرفعال، واحدهایی که با ظرفیت های پایین فعالیت می کنند و طرح هایی که می تواند به بهبودشرایط اقتصادی کشور کمک کند، اجرایی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای رفع چالش های پیش روی تولید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی که به معنای واقعی غیرفعال بوده است به چرخه تولید بازگشته است.

وی در ادامه یکی از برنامه های اساسی این وزارت خانه را افزایش احیا واحدهای غیر فعال اعلام کرد. مقیمی در ادامه با اعلام اقدام مهم دولت برای ممنوعیت واردات یک هزار و ۳۳۹ قلم کالای مشابه تولید داخل بیان کرد: با توجه به اتخاذ این تصمیم و همچنین افزایش نرخ ارز که در کاهش واردات برخی محصولات بدلیل عدم توجیه اقتصادی تاثیر گذاشته است بازاری درحدود ۴/۶میلیارد دلار برای صنعتگران داخلی فراهم شده است.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت این اقدامات باعث می شود تا بستر برای حضور واحدهای صنعتی داخلی فراهم و این اقلام از طریق صنایع مختلف داخلی تامین شود. وی فضای پیش آمده را فرصتی برای واحدهای تولیدی برای تامین اقلام موردنیاز مردم اعلام کرد.

وی در پایان در خصوص نمایشگاه توانمندی های صنعت ، معدن وتجارت که با همکاری خانه صنعت ، معدن و تجارت ستان و مسولان استانی برگزار شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه چندین غرفه ساخت تولید داخلی وجود دارد که این موضوع در جلوگیری از خروج ارز و معرفی توانمندی های صنایع در شرایط تحریم نقش مهمی دارد. گفتنی است،به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نمایشگاه توانمندی های صنعت ، معدن و تجارت استان مازندارن با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر افتتاح شد. این نمایشگاه در ۲ سالن در فضایی به مساحت سه هزار و ۳۰۰متر مربع و با ۸۰ غرفه برپا شد و همه روزه تا ۱۱ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای بازدید علاقه مندان است.



منبع: وزارت صمت

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین