پنجشنبه 30 فروردين 1403 شمسی /4/18/2024 11:49:54 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:20854
  • زمان انتشار:دوشنبه 28 مهر 1399-16:1
  • کاربر:
معاون پژوهش وزارت صمت:

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: جزیره ای کارکردن دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذاران یکی از اشکالات اساسی است که همیشه با آن روبرو بوده ایم و مانع رشد و شتاب سریع استارتاپ ها می شود.
عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها مانع رشد استارتاپ‌ها می‌شود

به گزارش اقتصادنامه، برات  قبادیان روز دوشنبه در رویداد مجازی جذب سرمایه حوزه کالاهای تند مصرف از سلسله رویدادهای دوشنبه های استارتاپی سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: باید همکاری نزدیک میان دستگاه های اجرایی و سیاستگذاران راهبردی شکل گیرد تا استارتاپ ها در فعالیت خود موفق شوند. اگر این همکاری شکل نگیرد خلاقان استارتاپی که همه نسل جوان هستند، به یکباره دلسرد می شوند.

وی ادامه داد: باید از حالت جزیره ای خارج شویم و برای حل مسایلی که به نوعی مانع شتاب سریع و رشد استارتاپ ها می شود، ارتباط نزدیک ایجاد کنیم. وزارت صمت نیز به صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارایه خدمات و حمایت از استارتاپ ها کمک می کند. کمک به استارتاپ ها، کمک به اهداف و ماموریت هایی است که در وزارت صمت ایجاد شده است.

قبادیان بیان کرد: بخش پژوهش وزارت صمت این آمادگی را دارد  که همکاری نزدیک را در خصوص استارتاپ ها با زیر مجموعه وزارتخانه ایجاد کند.

وی در خصوص فعالیت استارتاپ ها در حوزه کالاهای تندمصرف نیز اظهار داشت: کشور ما نیز مانند بقیه کشورها وارد مباحث جدید در حوزه اقتصاد و زندگی مردم شده است. بحث کالاهای تند مصرف، بحث جدیدی برای خیلی از کشورها و برای کشور ما است و فعالیت در این زمینه می تواند بازار کسب و کار را رونق دهد.

قبادیان گفت: مباحث مربوط به اقتصاد دانش پایه و خلق ایده های جدید و عملی کردن این ایده ها و به روز کردن آنها و کسب و کار  دانش بنیان از طریق استارتاپ ها رونق می گیرد. در حوزه کالاهای تند مصرف هنوز در ابتدای راه هستیم و  برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. ما باید با برنامه حرکت کنیم.

وی یادآور شد: اگر پیوند اساسی و کلیدی بین آنچه که به عنوان صنایع  پیشرفته و برتر و فناوری نوین می نامیم با مباحث استارتاپی اتفاق بیفتد، یک حالت برد برد میان صاحبان صنایع پیشرفته و صاحبان استارتاپ حاصل خواهد شد.

قبادیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استارتاپ ها باید در انتخاب اسامی فارسی برای فعالیت خود کوشا باشند. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز باید در خصوص نامگذاری استارتاپ ها دقت و نظارت ویژه داشته باشد تا از واژه های فارسی استفاده شود و به استارتاپ ها در این زمینه کمک کند.

گفتنی است در رویداد جذب سرمایه حوزه کالاهای تند مصرف ۶ استارتاپ  وندینگ ماشین (سازنده ماشین های ارایه دهنده نوشیدنی گرم و تنقلات در اماکن)، بینج بار (سامانه تحت وب برای عرضه برنج ایرانی با اتصال مشتری به کشاورز)، سامت (سامانه ارتباط مشتری و تامین کننده مواد غذایی)، سیزون مارکت (سوپر مارکت اینترنتی)، ای تحفه (فروشگاه آنلاین سوغات و صنایع دستی)، بارخشک (فروش حبوبات و خشکبار به صورت آنلاین) ایده های استارتاپی خود را به سرمایه گذاران معرفی کردند.

کالای تندمصرف (انگلیسی: Fast-moving consumer goods‌) محصولی‌ است که به‌سرعت و با قیمت نسبتاً پایینی به‌فروش می‌رسد. کالاهای بی‌دوام مانند خوراکی‌های بسته‌بندی‌شده، نوشیدنی‌ها، وسایل بهداشتی، و داروهای غیرداروخانه‌ای از جمله این کالاها هستند. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین