پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 11:58:23 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:20849
  • زمان انتشار:دوشنبه 28 مهر 1399-15:19
  • کاربر:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین جلسه شورای معاونین خبر داد؛

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مهلت سه ماهه برای آزادسازی معادن حبس شده خبر داد و گفت: مطابق قانون، معادنی که مدت طولانی در حبس بوده و غیرفعال است،‌ پروانه بهره‌برداری آن‌ها ابطال شده و آزادسازی می‌شود.
ابلاغ مهلت سه ماهه برای آزادسازی معادن حبس شده

به گزارش اقتصادنامه، علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی و مطابق با برنامه‌های پیشنهادی ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و توجه ویژه به سفره مردم است که به دلیل اثرگذاری شاخص‌های کلان اقتصادی، با نوساناتی مواجه شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید از سفره مردم حراست و حفاظت شود، افزود: مسئولیت ذاتی وزارت صمت آن است که بتواند در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر، تمام توان خود را نسبت به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز سفره خانوار به کار گیرد.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی است و همه باید همدل و هم هدف، به تامین معیشت مردم بپردازیم؛ در این مسیر باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا بتوان به موقع نیازهای مردم را تامین کرد.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت استفاده از نظرات تمامی ذی‌نفعان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی های مرتبط با حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های بخش‌خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و اصناف و نیز کارشناسان باید در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود تا بتوان در زمان اجرا نیز، از توان همه این بخش‌ها بهره گرفت.

وی اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از جمله تکالیفی است که رئیس محترم جمهور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده است؛ باید توجه داشت که تکمیل این سامانه گام بزرگی در راستای کاهش مدت زمان صدور مجوزها و جلوگیری از هرگونه رانت و فساد خواهد بود.

رزم‌حسینی همچنین از برنامه‌ریزی برای اختصاص منابع بانکی جهت احیای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: بانک صنعت و معدن منابع مورد نیاز برای احیا و فعال‌سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال را تامین خواهد کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین