سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 شمسی /4/23/2024 6:49:28 PM
دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی مطرح کرد:

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: فرهنگ سازی در زمینه آموزش نیروی متخصص کار بسیار بزرگی است که شهرداری می تواند آن را از طریق الگوسازی انجام دهد و جای کار بسیار زیادی دارد.
️نبود نیروی کار متخصص یکی از معضلات کارآفرینان است

به گزارش اقتصادنامه، امیر مرادی در پانزدهمین عصرانه کارآفرینی اداره معین اقتصادی شهرستان مشهد گفت: انجمن مدیران صنایع در سال 58 با هدف حمایت از کارآفرینان در اوایل انقلاب که اوضاع نابسامان بود تشکیل شده و قدیمی ترین تشکل صنعتی خراسان است.

وی ادامه داد: شعبه انجمن مدیران صنایع در خراسان رضوی نیز از 35 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و در این انجمن مباحث عمومی کارآفرینان را پیگیری می کنیم، اصولا هر مشکلی برای حوزه صنعت بوجود می آید که جنبه عمومی دارد مانند حوزه روابط کار و محیط زیست، از طریق انجمن مدیران صنایع پیگیری می شود

مرادی با اشاره به اینکه ارتباط بسیار نزدیکی با اتاق بازرگانی داریم، افزود: با توجه به حضور این انجمن در شورای گفت و گو و مراجع ذی صلاح دولتی ، میتوانیم از حقوق کارآفرینان دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد:کارگروه های مختلفی در انجمن مانند کارگروه امورمالیاتی، روابط کار ، محیط زیست و برق فعال هستند که افراد این کارگروه ها را متخصصین هر بخش تشکیل می دهند و حدود 250 مجموعه فعال در حال پرداخت حق عضویت هستند.

وی بیان داشت: بعد از اینکه ستاد تسهیل فعالیت خود را در استان آغاز کرد، وظایف خود را که یک وظیفه دولتی بود به بخش خصوصی واگذار کردند که در همین راستا بخش تامین مالی، امور بانکی و تسهیلات به انجمن مدیران صنایع واگذار شد و در این مدت بیشتر مباحث تقسیط بدهی ها و بیشتر مباحثی که واحدها با بانک ها دارد در انجمن مدیران مطرح شده که اغلب آن حل و فصل می شود.

مرادی با بیان اینکه طی سالهای گذشته با سازمان توسعه و تجارت مکاتبات متعددی داشته ایم، گفت: با توجه به اینکه این سازمان الگوی خاصی برای برند شدن ندارد ما اعلام آمادگی کرده ایم تا در یک چارچوب و روش مشخص این کار را انجام دهیم تا اصلاح و بهینه شود.

وی ادامه داد: در این زمینه با شهرداری و یا سازمان همیاری نیز می توانیم همکاری داشته باشیم و تعامل خوبی صورت گیرد. در بحث نیروی کار نیز روزانه کارافرینان زیادی درخواست نیرو دارند اما پیدا کردن نیروی متخصص کار بسیار سختی است و بسیاری از افراد آموزش های تخصصی شغل مورد نظر را ندیده اند.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی افزود: فرهنگ سازی برای آموزش نیروی متخصص کار بسیار بزرگی است که شهرداری می تواند آن را از طریق الگوسازی انجام دهد و جای کار زیادی دارد، ما تاکنون نتواسته ایم از جوانان الگوی موفقی معرفی کنیم و عجیب و غریب هم نباشد و صرفا این الگو با استعداد خاص و ویژه نبوده و با پشتکار خود توانسته به یک الگوی موفق تبدیل شود.

وی اظهارکرد: برای تبدیل شدن یک محصول خاص به برند یا سوغات مشهد باید مطالعات دقیقی صورت گیرد و تمام مباحث تولید تا فروش آن بررسی شود. باید برای زائر و یا توریستی که وارد می شود یک پکیج درست کنیم که ماندگاری این افراد را در شهر بیشتر کنیم تا به اقتصاد شهر و استان کمک کنیم.

مرادی بیان کرد: متاسفانه اغلب سیستم های ما دنبال برگزاری شو هستند که یک معضل بزرگ محسوب می شود، مثلا اگر دانشگاه وارد کاری می شود فقط دنبال این است که بگوید ما داریم این کار را انجام میدهیم و در زمان اجرا می بینیم که هیچ تمایلی از سوی دانشگاه وجود ندارد.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: یکی از ضعف های ما این بوده که صنعت برای شناخت نخبگان به دانشگاه مراجعه نکرده، از طرفی دانشگاه نیز نخواسته و یا نتوانسته نیاز صنعت را برطرف کند که صنعت دوباره سراغ آنها برود.

وی در خصوص فعالیت معین های اقتصادی گفت: واقعیت این است که ما برنامه درست و مدونی در کشور نداریم و عقیده شخصی من این است که ما دانش برنامه ریزی را طبق شکلی که در دنیا وجود دارد، نداریم، اگر پذیرفتیم که این دانش را نداریم تازه گام اول را برداشته ایم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین