يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 شمسی /5/12/2024 5:43:35 PM

علی پروین وکیل دکتر محمد حسین ماندگار در جوابیه‌ای نسبت به یک گزارش اقتصادنامه مبنی بر «مرگ یک صنعتگر بر اثر قصور پزشکی در بیمارستان دی» واکنش نشان داد. 
جوابیه وکیل دکتر ماندگار به یک گزارش اقتصادنامه/ قصور پزشکی صورت نگرفته است

به گزارش اقتصادنامه، در این جوابیه آمده است: با عنایت به مطالب درج شده در روز جمعه مورخ 11 فروردین 1396 ا کد مطلب 167 در آن وب سایت خبری، تحت عنوان «مرگ یک صنعتگر بر اثر قصور پزشکی در بیمارستان دی» مطالب ذیل در پاسخ معروض می‌دارد، ضمنا نظر جنابعالی را به ماده 23 از قانون مطبوعات جلب می‌کنم که بر اساس آن نشریه مکلف به درج جوابیه در اولین شماره است.

این کارشناس ارشد حقوق خصوصی در این جوابیه افزوده است: ضمن ابراز تاسف از فوت آقای علیداد موقوفه، معروض می‌دارد؛ بیمار در بیمارستان فوق تخصصی دی بستری بوده و کادر پزشکی بیمارستان، کادری است متخصص و با احساس مسوولیت و کوشا و صلاحیت آنها به طور عملی و علمی احراز گردیده که هیچ شک و تردیدی در آن نیست، در تمام ساعات شبانه‌روز اعم از تعطیلی و یا غیر آن در بیمارستان حضور داشته و با جدیت مشغول انجام وظیفه بوده و کمال سعی و تلاش لازمه در جهت بهبودی و معالجه نامبرده را بعمل آورده و از هیچ سعی و کوششی مضایقه ننموده و هیچ قصوری نشده است.

وکیل دکترماندگار فوق تخصص جراحی قلب و عروق در این جوابیه یادآور شده است: از این رو، درج مطلب مرگ یک صنعتگر بر اثر قصور پزشکی در بیمارستان دی آن هم در قالب عنوان و با تیتر درشت و طرح مطالبی در ادامه از این گونه و نسبت دادن آن به صورت صریح  و کاملا آشکار، به طور عملی و علنی به پزشک معالج  کادر پزشکی بیمارستان دی که این پندار را اذهان عمومی به وجود می‌آورد که گویی علت فوت، قصور پزشکی بوده است که خلاف واقع است.

در این جوابیه خاطر نشان شده است: لازم به ذکر است موضوع «قصور پزشکی» موضوعی است فنی و پزشکی و در صورت اثبات و احراز آن در مراجع ذیصلاح قانونی، جرم بوده و قابل پیگرد قانونی است. نظر به اینکه هیچگونه قصوری در مراجع قانونی تاکنون اثبات نگردیده است، معلوم می‌گردد آن وب سایت، خود شخصا موضوع قصور پزشکی را احراز و اقدام به درج آن با تیتر درشت در قالب عنوان مقاله نموده است.

این کارشناس ارشد حقوق خصوصی در جوابیه تاکید کرده است: مضفا بر آن، کاملا واضح و آشکار است که طرح مطالب پزشکی آن هم در آن وب سایت که رسالت خود را در قسمت ستون «درباره ما» چنین اعلام کرده است: «اقتصادنامه» سایتی خبری و تحلیلی است که برای اصلاح سیاستگذاری‌ها، قانونگذاری‌ها و رفتار سیاستگذاران در اقتصاد ایران متولد شده است. این سایت در نظر دارد تا با روایت آنچه که در اقتصاد کشور می گذرد، تصمیم گیران را برای گرفتن بهترین تصمیم ها یاری کند، خارج از موضوع رسالت آن وبسایت بوده و هدف از طرح و انتشار مطالب خلاف واقع پزشکی در آن معلوم نیست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین