جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 5:26:39 AM
در آستانه عرضه اولیه گروه مالی سپهر صادرات اعلام شد:

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات‎، سود خالص این مجموعه در سال مالی منتهی به اسفند 97 را 263 میلیارد تومان اعلام کرد که در پایان ‌‏98 این رقم به 405 میلیارد تومان رسیده است و افزود: در سه‌ماهه اول امسال نیز سود 2 هزار میلیارد تومانی را شناسایی کردیم ‏که بخش قابل توجهی از آن به دلیل فرصت‌هایی بوده که شرایط بازار سرمایه در این بازه زمانی نصیب وسپهر کرده اما ‏در عین حال حاکی از پتانسیل‌هایی است که در وسپهر وجود دارد.‏
شناسایی سود خالص 2 هزار میلیارد تومانی وسپهر در بهار 99

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با اشاره به اینکه بانک صادرات بیش از ۹۹ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات را در اختیار دارد که ۲۰ درصد آن در بازار اول فرابورس عرضه اولیه می‌شود، گفت: امیدواریم با ورود این سهام بنیادی و ارزشمند به بازار سرمایه، شاهد نقدشوندگی آن در شرایط مختلف بازار باشیم.

به گزارش اقتصادنامه، بهروز خدارحمی در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه که در آستانه عرضه اولیه وسپهر در فرابورس ایران برگزار شد، سرمایه گروه مالی سپهر صادرات را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این رو این شرکت بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در بین مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

خدا رحمی در مورد تاریخچه تاسیس این شرکت، گفت: مجموعه گروه مالی سپهر صادرات در سال 93 تاسیس و در اواخر 98 و اوایل 99 به سهامی عام تبدیل شد که رسالت اولیه این شرکت را می‌توان اعمال مدیریت حرفه‌ای و تخصصی شرکت‌های سرمایه‌پذیر دانست.

او سرمایه‌گذاری در بازار اولیه را از دغدغه‌های جدی گروه مالی سپهر صادرات عنوان کرد و افزود: برنامه داریم تمامی زیرمجموعه‌های این شرکت را از طریق عرضه اولیه به بازار سرمایه وارد کنیم که مراحل بورسی شدن 3 شرکت‌‌ انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه سپهر در اولویت قرار گرفته است.

یک‌سوم دارایی‌های وسپهر، بورسی است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، حدود یک‌سوم از دارایی‌های گروه مالی سپهر صادرات را بورسی و دو سوم آن را غیربورسی اعلام کرد و گفت: با توجه به مدیریت ریسک و متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها، پنج صنعت ساختمان، بانک، برق و انرژی، قند و چندرشته‌ای بیشترین سهم را از پرتفو وسپهر به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته خدارحمی، گروه مالی سپهر صادرات مالکیت 47 درصد از مجموعه انرژی سپهر، 40 درصد از توسعه نیشکر و صنایع جانبی، 17 درصد از سهام تامین سرمایه سپهر، 45 درصد از سرمایه‌گذاری توسعه ساختمانی سپهر تهران، 14 درصد از سهام بیمه سرمد و ... را در اختیار دارد.

او در ادامه، سود خالص گروه مالی سپهر صادرات در سال مالی منتهی به اسفند 97 را 263 میلیارد تومان اعلام کرد که در پایان 98 این رقم به 405 میلیارد تومان رسیده است و افزود: در سه‌ماهه اول امسال نیز سود 2 هزار میلیارد تومانی را شناسایی کردیم که بخش قابل توجهی از آن به دلیل فرصت‌هایی بوده که شرایط بازار سرمایه در این بازه زمانی نصیب وسپهر کرده اما در عین حال حاکی از پتانسیل‌هایی است که در این مجموعه وجود دارد.

خدارحمی همچنین در مورد بهای تمام‌شده پرتفوی وسپهر در پایان خردادماه 99 اظهار کرد: همانگونه که در سامانه کدال نیز منتشر کرده‌ایم، بهای تمام‌شده پرتفوی وسپهر در پایان خرداد امسال بالغ بر 2700 میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن به 7300 میلیارد تومان رسیده است.

 نقدینگی حاصل از عرضه اولیه وسپهر از بازار سرمایه خارج نمی‌شود

رضا صدیق عضو هیات مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات در بخش دیگری از این نشست خبری، سهام گروه مالی سپهر صادرات را بسیار ارزنده دانست و گفت: این عرضه اولیه به تعمیق و رونق بازار سرمایه منجر می‌شود و از آنجا که هر سهم ‌وسپهر با توجه به NAV، بیشتر از قیمت عرضه است، سود شیرینی را نصیب سهامداران آتی خواهد کرد.

صدیق با اشاره به اینکه مجموعه بانک صادرات همواره در تلاش است استانداردهای بانک مرکزی و بازار سرمایه را مراعات کند، اظهار کرد: نقدینگی حاصل از عرضه اولیه سهام سپهر صادرات از بازار سرمایه خارج نمی‌شود و برای ثبات بازار، حمایت از سهام و بازارگردانی در اختیار گروه مالی سپهر صادرات قرار خواهد گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین