پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 4:27:08 PM
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

اقتصادنامه: مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به بدعهدی کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در پرداخت هزار میلیارد تومان از بدهی خود به دولت گفت: فسخ قرارداد مخابرات قطعی شده است.
فسخ قرارداد مخابرات کاملا قطعی است

سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با «اقتصادنامه» گفت: خریدار مخابرات چند بار از سازمان خصوصی سازی مهلت خواسته و این سازمان تا جایی که در توان داشته با «کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین» همکاری لازم را به عمل آورده اما با توجه به بدعهدی این کنسرسیوم در پرداخت مابقی بدهی‌‌هایش به دولت، تصمیم به فسخ قرارداد گرفته‌ایم که این اقدام کاملا منطبق بر قانون است.

سبحانی افزود: این کنسرسیوم یا نمی‌تواند مابقی بدهی خود را بپردازد و یا اینکه نمی‌خواهد پرداختی داشته باشد که با توجه به گذشت زمان سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفته نسبت به فسخ این قرارداد بر اساس قانون اقدام کند که این فسخ کاملا جدی است و مراحل انتقال سهام در بورس هم در حال انجام است.

او افزود: برآورد ما این است که این کنسرسیوم قصد ندارد مابقی بدهی خود را پرداخت کند اما چون سازمان خصوصی‌سازی به دنبال احقاق حق و حقوق دولت و بیت‌المال است نمی‌تواند در برابر این بدعهدی و بدحسابی سکوت کند از این رو اقدام به فسخ قرارداد کرده است.

او گفت: ما تاکنون همکاری‌های لازم را با این کنسرسیوم انجام داده‌ایم اما آنها گویی نمی‌خواهند همکاری داشته باشند و عنوان می‌کنند که مابقی اقساط را پرداخت می‌کنیم اما در عمل این اتفاق نیفتاده است و بدهی تقریبا هزار میلیارد تومانی این شرکت نیز مؤید همین امر است.

سبحانی افزود: بیانیه سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد که عزمی جدی برای فسخ قرارداد مخابرات وجود دارد و این امر کاملا یک موضوع فنی و کاری است نه یک جوسازی رسانه‌ای .

او در پاسخ به این پرسش «اقتصادنامه» که آیا شبهه سیاسی بودن فسخ قرارداد به وجود نمی‌آید، گفت: ما که اصلا چنین ذهنیتی نداریم و واقعا نمیدانیم چرا از یک بحث کاملا فنی و اجرایی چنین برداشتی می‌کنند. به‌جای این اقدامات بهتر بود پاسخ می‌دادند چرا نسبت به انجام تعهدات قانونی خود کوتاهی می‌کنند نه اینکه به دیگران اتهام بزنند.

سبحانی افزود: ما مطابق قانون اقدام به فسخ قرارداد کرده‌ایم و تشریفات قانونی انتقال سهام نیز در دست اقدام است تا سهام مخابرات به‌دنبال فسخ به دولت برگشت داده شود و فرایند لازم نیز انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: به طوری که در خبرها آمده بود که بورس هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده که بازار سرمایه آمادگی لازم را برای انتقال سهام مخابرات دارد.



منبع: اقتصادنامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین