جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 5:12:14 AM
سعید لیلاز در گفت‌وگو با "اقتصادنامه":

یک پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: مهندس بازرگان هیچ‌گاه ادعای انقلابی بودن نداشت و اگر کسانی هم می‌گویند او انقلابی نبوده نه ناسزا می‌گویند و نه فحش سیاسی می‌دهند و این حرف‌ها چیزی از ارزش‌ها و خدمات او به استقرار جمهوری اسلامی کم نمی‌کند.
بازرگان ادعای انقلابی  بودن نداشت

سعید لیلاز در گفت‌وگو با "اقتصادنامه" افزود: اگر فرماندار تهران بازرگان را چهره‌ای ناشناخته می‌داند، حرف خودش نیست، بلکه به او گفته‌اند تا این حرف را بزند.

او گفت: مهندس بازرگان فردی دارای پرنسیپ و اصول بود و هیچگاه از اصول خودش عدول نکرد. او در مبارزه با رژیم پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشت اما زمانی که دید نظام از افکار و اصول او فاصله گرفته، از قدرت کنار کشید.

لیلاز افزود: مهندس بازرگان پیشرو در تدین بود و بخاطر آرمان‌هایی که احساس می‌کرد می‌تواند ایران بهتری را بسازد، با رژیم پهلوی مبارزه کرد.

او گفت: بی انصافی است که برخی او را منافق یا وابسته به سازمان مجاهدین خلق می‌دانند، چرا که مشیِ او در جریان انقلاب و پس از استقرار جمهوری اسلامی ثابت کرد، فقط حاضر است بر اساس اصولی که برای آن مبارزه در قدرت بماند و وقتی که دید فضا مناسب نیست از قدرت کناره گرفت.

لیلاز تصریح کرد: مهندس بازرگان هرگز اقرار به انقلابی بودن نکرد و در این زمینه هم ادعایی نداشت، که این موضوع چیزی از ارزش‌های این مردِ باپرنسیپِ سپهرِ سیاسیِ ایران چیزی کم نمی‌کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین