پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 8:21:42 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:18531
  • زمان انتشار:چهارشنبه 26 شهريور 1399-13:1
  • کاربر:

با توجه به قطع همکاری پیمانکار خارجی پروژه نصب استکر ریکلایمر به دلیل تحریم‌ها، نصب و راه‌اندازی تمامی تجهیزات پروژه توسط نیروهای متخصص داخلی انجام شده است.
بازدید مهندس ملارحمان از پروژه نصب استکر ریکلایمر و پروژه احداث تیکنر مرکزی مجتمع گل‌گهر

به گزارش اقتصادنامه، امروز، مهندس ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت از راه‌اندازی آزمایشی دو طرح آماده بهره‌برداری و افتتاح رسمی در این شرکت بازدید نمود.

مهندس ملارحمان ابتدا به بازدید از پروژه احداث پایل دوم سنگ آهن شکسته و نصب استکر ریکلایمر پرداخت.

این پروژه که یکی از بزرگ‌ترین ریکلایمر سنگ آهن خاورمیانه است با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون یورو و ۴۲۰ میلیارد ریال به اجرا درآمد که به دلیل تحریم‌های خصمانه بین‌المللی و قطع همکارى پیمانکار خارجی، تامین با مشکلات عدیده سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظیر کسری نقشه‌های اجرایی و قطعات، ایرادات ساخت و عدم دسترسی به برنامه‌های کنترلی و.... مواجه شده بود و سرانجام به دستور مدیریت ارشد شرکت و با اعتماد به نیروهای متخصص داخلی توسط معاونت فنی مهندسی مجتمع گل‌گهر و مدیریت اصلاح خطوط با هدف حمایت از شرکت‌های توانمند داخلی و بومی‌سازی، نصب و راه‌اندازی این نوع تجهیزات که داراى به‌روزترین تکنولوژى موجود در این زمینه می‌باشد با هزینه بسیار پایین‌تر راه‌اندازی و در اختیار بهره‌بردار کارخانه تغلیظ قرار گرفت. این ریکلایمر با ظرفیت اسمی ۳،۲۵۰ تن بر ساعت خوراک‌دهی می‌باشد. از جمله اهداف اجرای این پروژه اختلاط مناسب خوراک ورودی و کاهش چشم‌گیر نوسانات کیفی و نتیجتاً افزایش راندمان خطوط تولید کنسانتره می‌باشد.

پروژه بعدی که مورد بازدید امروز مهندس ملارحمان و معاونین شرکت گل‌گهر قرار گرفت، پروژه احداث تیکنر مرکزی مجتمع گل‌گهر و اجزای وابسته بود که با هدف بازیابی آب از جریان باطله طرح‌های توسعه خطوط کنسانتره مجتمع تعریف شده است. این پروژه شامل طراحی، مهندسی، تامین و اجرای یک دستگاه تیکنر از نوع تیکنرهای با نرخ ته‌نشینی بالا و اجزای وابسته می‌باشد.

هدف از احداث این پروژه، آب‌گیری از باطله رقیق طرح‌های فرآوری غبار کارخانه تغلیظ، فرآوری غبار ته ریز سیکلون های کارخانه تغلیظ و باطله طرح توسعه خط ۴ کنسانتره (پلی کام) و بازچرخانی آب بازیابی شده به کارخانه‌های تولیدی است.

ظرفیت عملیاتی پروژه، ۴۰۰ تن بر ساعت جامد خشک (آب‌گیری از ۵۱۵۰ مترمکعب بر ساعت دوغاب) است که بازیابی، بازچرخانی و استفاده مجدد آب مورد نیاز کارخانه‌های فرآوری و در نتیجه حفظ مقادیر قابل توجه منابع آب (۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه) و استفاده از این منابع در سایر خطوط تولید توسعه‌ای از عمده مزایای اجرای این پروژه می‌باشد. به دلیل قرار گرفتن مجتمع گل‌گهر در اقلیم خشک، راه‌اندازی این پروژه در سال جهش تولید از ارکان اصلی اجرای طرح‌های توسعه‌ای تولید کنسانتره در مجتمع گل‌گهر شامل طرح فرآوری غبار و طرح توسعه خط ۴ تولید کنسانتره که از جمله طرح‌های اصلی افزایش تولید کنسانتره هستند به شمار می‌رود.

تمامی تجهیزات پروژه به غیر از مکانیزم تیکنر و شیرآلات اسلاری و بخشی از تجهیزات و قطعات برقی، ساخت داخل می‌باشد.

قابل ذکر است، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال جاری افتتاح ۱۴ طرح بزرگ را در برنامه دارد که مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان با اشتغال حدود ۴۴۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین