جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:46:31 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:18513
  • زمان انتشار:سه شنبه 25 شهريور 1399-13:50
  • کاربر:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: احیای یکهزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی و فعال‌سازی معادن مولد و غیرفعال کشور امسال به‌عنوان ماموریت مشترک وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی شد.
وزارتخانه‌های کشور و صنعت ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد را بازفعال می‌کنند

به گزارش اقتصادنامه، بابک دین‌پرست روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از گروه صنعتی سازان در شهرک صنعتی بزرگ سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ۲ وزارتخانه‌ حاکمیتی با نقش حمایتی و  اجرایی در حوزه صنعت و تولید ، همکاری و هماهنگی مطلوبی دارند.

وی بیان کرد: این وزارتخانه‌ها مصمم بر اجرایی‌شدن ماموریت‌های مهم در سال جهش تولید هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در برنامه امروز اشاره و تصریح کرد: مشکلات واحدهای تولیدی بازدید و  معضلات تعدادی از واحدها بررسی شد و مشکلات آنها تا حد امکان مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در ابتدای سال ۳۰ اولویت را در راستای تحقق شعار سال به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد، افزود: هفت تکلیف نیز با هدف احیا و ساماندهی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی، پیش از این از سوی وزارت کشور به فرمانداران ابلاغ شد که این سفر نیز با هدف پیگیری این موضوع انجام شده است.

به گفته وی، پیش از این نیز سفر دیگری در همین راستا به استان سمنان انجام شد و در حقیقت سفر دوم برای عملی شدن این هدفگذاری‌ها است.

دین پرست با بیان اینکه چهار ماه از ابلاغ سیاست‌های کلی وزارت کشور گذشته است، خاطرنشان کرد: وزارت کشور در حال رصد چگونگی اجرای این سیاست‌ها است و سفرهایی در راستای رصد فعالیت‌ها به استان‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به نهایی شدن شاخص‌ها برای ارزیابی فعالیت استانداران تا پایان شهریور امسال، اضافه کرد: این شاخص‌ها به طور رسمی ابلاغ شد و به زودی عملکرد استانداری‌های سراسر کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اهمیت استانداری‌ها در حوزه اقتصادی یادآور شد: حضور استانداران به عنوان روسای ستاد تسهیل، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تحقق برنامه‌های اقتصادی و تحقق شعار سال دارد و وزارت کشور با رصد برنامه استانداری‌ها می‌کوشد به تحقق این برنامه‌ها کمک کند.

به گزارش ایرنا، دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و محسن صالحی‌نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفر ۲ روزه به استان سمنان از واحدهایی مانند صنایع لاستیکی پارمیدا، فروسیلیس ایران، الگانت، گروه صنعتی سازان و شرکت شیمیایی کلران بازدید و واحد گیتی تامین صنعت را در سمنان افتتاح کردند.

استان سمنان یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور است و با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر سهم قابل توجهی در رونق چرخه اقتصادی کشور دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین