پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 10:25:52 PM
​طرح «طراوت مسکن» عملیاتی شد؛

بانک صادرات ایران در آستانه ورود به شصت و نهمین سال فعالیت خود، برای رونق تولید مسکن، از طرح اعتباری «طراوت مسکن» رونمایی کرد.
حمایت بانک صادرات ایران از سازندگان مسکن

به گزارش اقتصادنامه، این بانک با هدف رونق تولید واحدهای مسکونی، طرح «طراوت مسکن» را همزمان با ورود به شصت و نهمین سال فعالیت خود ارائه کرده است. بر اساس این طرح، سازندگان واحدهای مسکونی تا حداکثر ٢٠ واحد، می‌توانند با گشایش اعتبارات اسناد ریالی مدت‌دار صادره توسط شعب بانک صادرات ایران، مصالح مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی به صورت نسیه ١٢ تا ١٨ ماهه خریداری کنند.
متقاضیان برای استفاده از تسهیلات این طرح، در دو مرحله پی‌ریزی و پس از پیشرفت ٥٠ درصد پروژه، می‌توانند از شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور، خواستار گشایش اعتبارات اسنادی ریالی شوند.
اعتبارات اسنادی ریالی قابل دریافت در قالب این طرح، در مرحله اول (پی‌ریزی)، ١٨ ماهه و در مرحله دوم (پس از اجرای ٥٠ درصد عملیات) ١٢ ماهه است.
این طرح برای احداث حداکثر ٢٠ واحد مسکونی قابل اجراست. مبلغ اعتبار اسنادی مورد نیاز بر اساس اعتبارسنجی تعیین می‌شود و وثیقه اعتبارات اسنادی، ترهین از محل اجرای طرح یا وثیقه ملکی خارج از طرح خواهد بود.
فروشندگان و تولیدکنندگان مواد اولیه و مصالح ساختمانی می‌توانند اعتبار اسنادی داخلی را در شعب بانک صادرات ایران در قالب طرح خرید دین تنزیل کنند.
بانک صادرات ایران در سال «جهش تولید» اجرای طرح‌های اعتباری با هدف رونق تولید را در اولویت قرار داده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین