پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 2:39:26 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:18421
  • زمان انتشار:چهارشنبه 19 شهريور 1399-16:1
  • کاربر:

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت‌های بازاری خودروها غیرواقعی است و تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودروها نباید این قدر زیاد باشد.
سرپرست وزارت صنعت: قیمت‌های بازاری خودروها غیرواقعی است

به گزارش اقتصادنامه، «جعفر سرقینی» ‌امروز (چهارشنبه) ‌در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: گرانی خودرو در بازار، بیشتر یک امر روانی است و مردم دوست دارند پول های در دست خود را تبدیل به کالا کنند.

به گفته وی، تولید روزانه دو خودروساز بزرگ کشور سه هزار و ۶۰۰ دستگاه است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۵ درصدی دارد

سرقینی ادامه‌داد: تحویل ایران‌خودرو و سایپا در این مدت در همسنجی با پارسال رشد سه درصدی داشته و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۴۲ هزار دستگاه خودرو بابت تعهدات قبلی و جاری‌شان خودرو تحویل مردم داده اند.

وی با بیان اینکه همچون گذشته خودروسازان تعهدات معوق نگران‌کننده ندارند و آمار تعهدات کاهش چشمگیری یافته است، اضافه‌کرد: امروز به‌طور نمونه تعهدات ایران‌خودرو به کمتر از ۴۰ هزار دستگاه رسیده و بی تردید با این روند تولید، همه تقاضاها را پاسخگو خواهیم بود.

سرپرست وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد: ‌برای رسیدن مردم به خودروی مورد نیازشان نیز دستور داده شده تا برنامه ثبت‌نام خودرو به‌طور مداوم‌ و با برنامه‌های بیشتر ادامه یابد.

وی یادآور شد: در حالی که در نخستین برنامه قرعه‌کشی خودروهای ثبت‌نامی، بیش از چهار میلیون نفر برای حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو ثبت نام کرده بودند، امروز این رقم به کمتر از ۲۰۰ هزار نفر متقاضی رسیده که بیانگر کاهش عطش خرید نزد مردم است.

سرقینی خاطرنشان‌کرد:‌ در صورت تداوم و افزایش ثبت نام‌ها، قیمت خودروها بیش از پیش افت خواهد کرد و شانس افراد برای خودرودار شدن بیشتر خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به نقدها از شیوه ثبت‌نام‌ها، یادآوری‌کرد: زمانی که ثبت‌نام‌ها به صورت عادی انجام می‌شد و خبری از قرعه‌کشی نبود نیز منتقدان صحبت از وجود ربات می‌کردند، امروز اما قرعه‌کشی خودروها در حضور نهادهای متعدد نظارتی انجام می‌شود و حتی از نظارت‌های بیشتر استقبال خواهیم کرد.

وی تصریح‌کرد: با انجام نظارت‌ها در حضور مسوولان، کسی جرات تخلف نخواهد داشت و مردم باید صبور باشند تا روال کنونی را هرچه بهتر تنظیم کنیم.

سرقینی درخصوص برنامه‌های تحویل فوری خودرو گفت: تحویل فوری‌ها نیز می‌تواند بازار را آرام کند، اما باید مکانیزم آن تعریف شود.

وی افزود: هرگونه برنامه تحویل فوری خودرو در شرایط کنونی به هجوم مردم برای خرید خواهد انجامید، اما اگر هم برنامه‌ای تعریف شود با انجام قرعه‌کشی خواهد بود.  



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین