پنجشنبه 30 فروردين 1403 شمسی /4/18/2024 9:11:07 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:18385
  • زمان انتشار:دوشنبه 17 شهريور 1399-15:11
  • کاربر:

کلیه مراحل و فرآیند تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی از تعریف به عنوان یک پروژه تا داوری و چاپ نهائی در یک کارگاه 3 روزه در مرکز شیراز تشریح شد.  
بررسی و رفع موانع تولید نقشه‌های زمین‌شناسی در جنوب کشور

به گزارش اقتصادنامه، پیرو سفر استانی دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به استان فارس و اعلام پیشرو بودن مرکز شیراز در تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و لزوم همکاری‌های نزدیک بخش‌های مختلف سازمان در توسعه فعالیت‌ها در جنوب کشور و رفع موانع جزئی موجود، این کارگاه با حضور مهندس رضا سلامتی، مدیرکل زمین‌شناسی منطقه‌ای و دکتر کریمی باوندپور دبیر شورای راهبردی نقشه‌های زمین‌شناسی در مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور(شیراز) برگزار شد و ضمن  بررسی و تشریح فرایند تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی، وضعیت پیشرفت فیزیکی این نقشه‌ها در مرکز شیراز و مسائل داوری و ارزیابی نیز بررسی شد.

طهمورث یوسفی مدیرکل مرکز شیراز، ضمن تشکر از توجه سازمان مرکزی در تعریف فرایندهای استاندارد در تهیه و ارزیابی نقشه‌های زمین‌شناسی گزارشی از پتانسیل‌های علمی و فنی این مرکز و اقدامات انجام شده ارائه داد.

رضا سلامتی مدیرکل زمین‌شناسی منطقه‌ای نیز در ادامه این کارگاه آموزشی ضمن اشاره به نقش مهم مرکز شیراز در تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و توجه مناسب به کیفیت و کمیت این نقشه ها در این مرکز، افزود: در سیستم و فرایند جدید تعریف شده، تولید نقشه‌ها جهت‌دار شده و لازم است کلیه اطلاعات در تمام مراحل در سازمان و پایگاه ملی داده‌های علوم زمین ذخیره شود، بنابراین رصد پیشرفت فیزیکی نقشه‌ها در هر زمان و در هر مکان میسر خواهد بود.

همچنین دبیر شورای راهبردی نقشه های زمین‌شناسی به توضیح فرایند تولید نقشه های زمین‌شناسی یک‌پنجاه‌هزارم اولویت‌دار از شروع تا پایان و داوری و چاپ نهائی پرداخته و وظائف زمین‌شناس مسوول تهیه نقشه و سایر همکاران را با جزئیات در هر مرحله و ارزیابی مراحل مختلف تولید و ذخیره اطلاعات در هر زمان را تشریح کرد.

کریمی‌باوند‌پور افزود: به دلیل لزوم نظارت در امر تهیه اطلاعات پایه کشور و نیاز به ارزیابی استاندارد، شورای راهبردی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی به ریاست معاون زمین‌شناسی سازمان راه‌اندازی شده که وظیفه دارد مستندات و شرح وظائف مسوولان مختلف در هر مرحله از تولید و ارزیابی نقشه را مشخص و کنترل کند.

در ادامه این کارگاه آموزشی، مسائل داوری نقشه‌ها و پیشرفت فیزیکی نقشه‌های جاری مرکز شیراز به صورت جداگانه توسط مسوولان نقش‌ها تشریح و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین