جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 8:46:24 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:18366
  • زمان انتشار:يکشنبه 16 شهريور 1399-14:9
  • کاربر:
در نشست کارگروه هپکو مطرح شد:

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به شرایطی که برای تسهیل فعالیت های هپکو ایجاد شده، این شرکت در آستانه امضای قرارداد با شرکت های متقاضی داخلی است.
غریب پور: هپکو در آستانه امضای قرارداد تولید ماشین آلات معدنی است

به گزارش اقتصادنامه، خداداد غریب پور که عصر روز گذشته در نشست با سهامداران و مدیران ارشد شرکت هپکو و خانه معدن سخن می گفت، تصریح کرد: خانه معدن به همراه هپکو و با پشتیبانی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، می تواند طی هفته های آتی، تفاهمنامه های موجود با شرکت های معدنی و صنایع معدنی را به قرارداد تبدیل کند.
وی با بیان اینکه نشست امروز سبب شد از موازی و پراکنده کاری ها جلوگیری شود، اظهار کرد: کارگروه هپکو، در ایمیدرو مستقر است و حضور مدیر عامل یا نماینده قانونی و همچنین سهامداران، در این کارگروه ضرورت دارد.
غریب پور گفت: ایمیدرو موضوع تسهیل فرایند تهیه و دریافت ارز را برعهده می گیرد و آن را با کمک نهادهای بالادستی از جمله بانک مرکزی، گمرک و ... برطرف می کند. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: با اقدامات این سازمان، هزینه تبدیل ریال به ارز مورد نیاز، صفر خواهد بود.

همراهی تا مرحله عقد قرارداد
غریب پور در عین حال، خواستار اعلام نیاز ارزی هپکو شد و افزود: ایمیدرو تا مرحله عقد قرارداد بین سرویس گیرنده و سرویس دهنده، هدایت امور را عهده دار است و از آن پس طرفین قرارداد هستند که فعالیت ها را ادامه می دهند.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ضروری است برای تبدیل تفاهمنامه ها به قرارداد، طرفین با حضور صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، به جمع بندی نهایی برسند.
محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن در این نشست، ابتدا با بیان اینکه تمامی شرایط پیش رو در حوزه برند و مدل سازی، کارشناسی فنی و دقیقی شده، گفت: توافقات با هپکو در این بخش و حتی خدمات پس از فروش انجام شده و اکنون آماده سفارش دهی هستیم.
بهرامن ادامه داد: در حال جمع بندی برای اعداد و ارقام سفارش ها در بخش بیل مکانیکی، لودر، دامپتراک و ... هستیم و هپکو با این روند می تواند برنامه ریزی خود را آغاز کند.
مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: راهکارهای تسهیل تولید، تضامین قابل ارایه به بانک، دریافت تسهیلات و ... انجام شده و در حال مذاکره با بانک ها هستیم.
لطفی با تاکید بر اینکه در مسیر فعال سازی هپکو، احساس تنهایی نمی کنیم، گفت: تلاش می کنیم که در حوزه تولید پاسخگو باشیم به طوری هم نیروی کار و هم سهامدار به حقوق خود برسند.
از سوی دیگر علی محمد رفیعی مدیر عامل هپکو با یادآوری اینکه اکنون بار زمین افتاده هپکو پس از 13 سال در حال برداشته شدن است، گفت: همانند هر نیرو محرکه ای، ابتدای حرکت، نیروی بالایی نیاز است که این مهم در حال انجام شدن است. رفیعی، تبدیل تفاهمنامه ها به قرارداد را جزو ضروریات حرکت های اولیه هپکو اعلام کرد و گفت: تولید ماشین آلات، هسته اصلی فعالیت های ما در سال های نخستین است. وی افزود: زمینه مشترکی با مشتریان، درباره برند و مدل داریم و اکنون تنها در انتظار اجرای فرایند تامین ارز هستیم.
در این نشست همچنین گزارشی از نیاز شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به برنامه تولیدات و خدمات هپکو از جمله ساخت بیل مکانیکی، لودر، دامپتراک و ... ارایه شد. علاوه بر این با توجه به وجود طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک و متوسط، مقرر شد دو طرف به ارایه توانمندی ها و نیازهای خود بپردازند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین