سه شنبه 28 فروردين 1403 شمسی /4/16/2024 10:21:50 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:18282
  • زمان انتشار:پنجشنبه 6 شهريور 1399-16:14
  • کاربر:
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد:

به مناسبت هفته دولت و با حضوررصد ا مسئولان استانی و شهرستانی، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶طرح زیرساختی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد انجام شد.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح زیرساختی-سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

به گزارش اقتصادنامه، فریدون فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: به مناسبت هفته دولت، سیل بند ضلع غربی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

وی از عنایت ویژه رئیس هیات عامل ایمیدرو، شرکت سیویل تونل، مشاور ره شهر و گروه مهندسان منطقه ویژه در تکمیل این پروژه زیربنایی تشکر کرد و افزود: این سیل بند به طول ۸ کیلومتر و به ارتفاع ۲ متر و عرض تاج ۴ متر به صورت خاکی و ریپ رپ سنگ و سیمانی به منظور هدایت روان آب های سطحی بالادست منطقه ویژه و حفاظت از تاسیسات و امکانات زیربنایی سایت انرژی بر احداث شده است.

فدایی دولت در تشریح دیگر پروژه های منطقه ویژه لامرد به مناسبت هفته دولت، بیان کرد: همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی یک پروژه زیربنایی شامل احداث ساختمان درمانگاه با زیربنا ۶۷۰ مترمربع و ساختمان آتش‌نشانی با زیربنا ۱۴۰۰ مترمربع با مجموع اعتباری افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از آغاز عملیات ۴ واحد تولیدی در این قطب اقتصادی خبر داد و گفت: امروز عملیات اجرایی ۴ واحد تولیدی با مشارکت سرمایه گذاران بومی بخش خصوصی آغاز شد.

کارخانه تولید ورق آلومینیوم (شرکت کاوش فراز فارس) در روبروی کارخانه آلومینیوم جنوب، کارخانه تولید انواع سنگ (شهرداری چاهورز)، کارخانه های مونتاژ لوازم خانگی و ماشین آلات راهسازی (شرکت کوثر سپهر پارسیان) از جمله این طرح ها است.

به گفته فدایی دولت، حجم سرمایه گذاری مجموع این طرح ها قریب به ۲ هزار میلیارد ریال است که حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های امروز، حسین شبانی نژاد فرماندار لامرد از اهتمام سازمان ایمیدرو و کوشش مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد در گسترش و ارتقای زیرساختها در این منطقه تشکر کرد و افزود: مشارکت سرمایه گذاران بومی برای ساخت واحدهای تولیدی در منطقه ویژه لامرد را ارج می نهیم و از تمامی ظرفیتهای فرمانداری و مدیران دولت برای رفع موانع و تسریع در ساخت این کارخانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس، حسینی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، اعضای هیات مدیره و مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد و جمعی از اعضای شورای اداری در آیین افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها حضور داشتند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین