پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 3:02:56 PM
حسین کرمان‌پور در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: تسهیلات طرح سپهر سلامت بانک صادرات به شرطی سودمند خواهد بود که شرایط بازپرداخت آن متناسب با درآمد این قشر باشد.
شرایط بازپرداخت تسهیلات سپهر سلامت باید معقول باشد

حسین کرمان پور در گفت‌وگو با اقتصادنامه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: طرح سپهر سلامت بانک صادرات در کل طرح خوبی است، به ویژه که با شیوع کرونا مراجعه مردم به پزشکان تا ۹۰درصد کاهش پیدا کرده و در این شرایط پزشکانی که نه در مراکز درمانی دولتی بلکه به صورت خصوصی کار می کنند دچار مضیقه مالی شده اند.

او افزود: این تنگنا می تواند به تعطیلی دائم مطب ها و هجوم مردم به مراکز درمانی دولتی بینجامد، اتفاقی که نتیجه آن کاهش کیفیت ارائه خدمات به آنهاست، در چنین شرایطی تخصیص این گونه تسهیلات می تواند به کاهش شمار مطب های بسته شده بینجامد و کمکی باشد تا پزشکان با فشار کمتری این بحران را پشت سر بگذارند.

کرمان‌پور ادامه داد: با این حال تسهیلات وقتی سودمند است که شرایط بازپرداخت آن با درآمد این قشر همخوانی داشته باشد و نرخ سود وام معقول باشد. در این صورت است که پزشک، پرستار و کادر درمانی احساس می کنند با ارائه این تسهیلات مورد قدردانی قرار گرفته اند نه اینکه موقعیتی برای استفاده از جایگاه حرفه ای آنها فراهم آمده است. 
کرمان پور اضافه کرد: این تسهیل را به شرطی می توان مشوق کادر درمانی دانست که این قشر مستقر در خط مقدم رویارویی با کرونا احساس کند به دلیل این رویارویی از امتیازاتی برخوردار شده، در غیر این صورت ارائه تسهیلات برابر می شود با کاسبی از موقعیت این قشر در بحران کرونا.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین