جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 10:10:52 AM
محمود نجفی‌عرب در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: تسهیلات طرح سپهر سلامت بانک صادرات به جامعه پزشکی در شرایط شیوع کرونا اقدامی تحسین برانگیز و دلگرم کننده محسوب می شود.
ارائه تسهیلات با طرح سپهر سلامت برای جامعه پزشکی و پرستاری دلگرم کننده است

محمود نجفی‌عرب در گفت‌وگو با اقتصادنامه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ارائه تسهیلات با ارقام 200 میلیون و 100 میلیون تومان به پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به اندازه ای نیست که بتواند به سرمایه گذاری و کارآفرینی از سوی این قشر بینجامد. پس این تسهیل را نمی توان فرصتی برای سرمایه گذاری حرفه ای بخش پزشکی و درمانی کشور تلقی کرد.

او افزود: بانک ها منابع مردم را در اختیار دارند و وظیفه دارند این منابع را در قالب تسهیلات در اختیار مردم قرار دهند نه اینکه آن را حبس کنند. نظام بانکی گاه در ارائه تسهیلات بر اقشار خاصی متمرکز می شود، به ویژه اقشاری که از جایگاه اجتماعی برخوردارند و ارائه تسهیلات به آنها ریسک کمی دارد.

نجفی‌عرب ادامه داد: جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمانی کشور هم در این گروه قرار می گیرند، آنها هم در برگشت تسهیلات مورد اطمینان هستند و هم جامعه هدف خوبی برای سرمایه گذاری به شمار می آیند، علاوه بر اینها قشر فرهیخته ای به شمار می آیند.

او ادامه داد: این اقدام بانک صادرات ستودنی است، تسهیلاتی که در قالب طرح سپهر سلامت ارائه می شود، می تواند برای هزینه های شخصی این قشر استفاده شود که در شرایط شیوع کرونا اقدامی تحسین برانگیز و دلگرم کننده محسوب می شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین