شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 5:29:49 PM
سهراب شرفی در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

نائب اول کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق ایران گفت: طرح های نوآورانه بانک صادرات همچون تبسم و طراوت در صورتی که اجرایی شود و تنها در شعار و حرف خلاصه نشود، نشان می دهد که سیستم بانکداری ایران به سمت حرفه ای شدن پیش می رود.
با طرح‌هایی مانند تبسم، سیستم بانکی ایران حرفه‌ای می‌شود

سهراب شرفی در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد: بانکداری حرفه ای یعنی بانک به یک بنگاه اقتصادی اعتبار می دهد مشروط به اینکه بنگاه با بانک کار کند، این گونه تسهیلات در دنیا مرسوم است و در ایران نیز بانک صادرات پیشتاز راه اندازی آن شده است که به نظر من جای خوشحالی دارد.

او ادامه داد: بانک ها باید از دلالی و ورود به بازار سکه، خودرو، ساختمان و... دست بکشند و این امور را به بخش خصوصی بسپارند و تلاش خود را صرف اختصاص پشتوانه های مالی این چنینی به کارآفرینان کنند.
شرفی همچنین گفت: درست است که در طرحی مانند تبسم بانک در ازای 80درصد سپرده مشتری به او تسهیلات پرداخت می کند و 20درصد را نزد خود نگه می دارد، اما توجه داشته باشید در همین حال 80درصد از دارایی بانک در اختیار مشتری قرار می گیرد، آن هم بدون سود، در واقع بانک با این بازی پولی نقدینگی را به چرخه اقتصاد تزریق می کند.
وی افزود: هر بنگاه اقتصادی باید با فرمول های خاص، خود را سرپا نگه دارد، این هم فرمول بانک صادرات در طرحی با عنوان تبسم است. این نزول خواری، سودهای مرکب و اقداماتی از این دست است که منطقی نیست نه تلاش بانک برای کسب سود و سودرسانی.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین