جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 3:54:51 AM
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

یک اقتصاددان مطرح کرد: ایجاد ال سی داخلی در قالب طرح طراوت بانک صادرات تداعی کننده این است که بانک به فروشنده تضمین می‌دهد که خریدار پولت را پرداخت می‌کند و اگر پرداخت نکرد، بانک می‌پردازد.
طرح طراوت ابزار اعتمادسازی در معاملات است

هوشنگ ادهمی در گفت و گو با اقتصادنامه افزود: ال سی همواره ابزار تجارت بین الملل بوده و در تجارت های خارجی به کار می آمده است. ابزار کارآمدی هم هست و اسباب اعتماد را در تجارت خارجی ایجاد می کند، حالا این ابزار به تجارت داخلی هم ورود کرده و کسی که مسیر را برای ورود آن فراهم آورده بانک صادرات است باید به آن تبریک گفت.
او ادامه داد: ارائه تسهیلات و تضمینات از جمله وظایف بانک هاست که می شود اینها را در انواع ال سی ها تعریف کرد. با این روش ها هم سوددهی بانک بالا می رود و هم برای مشتریان زمینه استفاده از اعتبارشان در بانک فراهم می شود. ایجاد چنین تسهیلاتی به بهره مندی مشتری و بانک توامان می انجامد و در نهایت زمینه گشایش گره های اقتصادی را برای کشور فراهم می آورد.
ادهمی همچنین گفت: در گذشته تاجران و بازاریان با تکیه بر اعتماد متقابل با یکدیگر معامله می کردند، این اعتماد در فضای امروز وجود ندارد، در نتیجه نیاز به ایجاد مستندات و واسطه هایی برای ایجاد این اعتماد است و بانک می تواند با طرح های نوآورانه همچون طرح طراوت واسطه ایجاد اعتماد باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین