جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:29:49 AM
مهدی رئیس‌زاده در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

مشاور بانکی اتاق بازرگانی عنوان کرد: اجرای طرح هایی همچون تبسم، یک ابتکار دو سر سود است که هم جبران هزینه های بانک هایی چون صادرات را می کند و هم مزیت اقتصادی برای مشتری دارد.
طرح تبسم بانک صادرات، ابتکاری دو سر سود است

مهدی رئیس‌زاده در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد: طراحی طرح تبسم بانک صادرات نشان می‌دهد بانک جایگاه خود را به عنوان یک بنگاه اقتصادی تعریف کرده که به یقین از ضرر و زیان اقتصادی بر حذر است و ممکن است همین بنگاه اقتصادی به نقطه ای برسد که در اصطلاح بانکی گفته می‌شود به اضافه برداشت مبتلا شده، این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که بانک بخش زیادی از منابع مالی خود را به عنوان تسهیلات واگذار کرده باشد.

او افزود: بانک مرکزی بابت این اضافه برداشت بانک ها را ۳۴ درصد جریمه می کند در چنین موقعیتی جذب منابع پولی می تواند به جبران این اضافه برداشت و ممانعت از جریمه یادشده منجر شود.

رئیس‌زاده ادامه داد: البته این ایده الزاما نمی تواند توجیه طرح تبسم بانک صادرات باشد، اما چنین طرح هایی این جریانات را در ذهن کارشناسان تداعی می کند، اما بانک می تواند به دلایل دیگر هم می تواند دست به اجرای چنین طرح های نوآورانه بزند که با استقبال گروهی از مردم هم رو به رو می شود.

او اضافه کرد: اجرای طرح هایی همچون تبسم، یک ابتکار دو سر سود است که هم جبران هزینه های بانک هایی چون صادرات را می کند و هم مزیت اقتصادی برای مشتری دارد. ضمن اینکه به چرخش چرخ اقتصادی هم می انجامد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین