پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:34:23 PM
استقبال شرکت‌ها از دریافت نشان CE به منظور توسعه صادرات کالاهای داخلی:

طبق توافق صورت گرفته میان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شرکت SZUTEST ترکیه، تولیدکنندگان کالا می توانند با صرف کمترین زمان و هزینه، نشان CE اروپا (European Community) را از یک شرکت معتبر دریافت کنند.
گواهی CE راهی برای ورود به بازار اروپا

به گزارش اقتصادنامه سازندگان کالا برای صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی نیازمند اخذ تاییدیه های کیفی هستند و سابقا برای این منظور محصولات خود را برای انجام آزمون‌های مورد نیاز و صدور گواهی نامه به اروپا ارسال می کردند؛ رویکردی که با توجه به تغییرات نرخ ارز و محدودیت های ناشی از تحریم، زمان و هزینه های بسیاری را بر تولیدکنندگان داخلی تحمیل می نمود.
اما در ماه های اخیر طبق موافقتنامه امضا شده میان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شرکت ترکیه ای مذکور تولیدکنندگان می توانند نشان ce را به سهولت و باهزینه کمتر دریافت کرده و طی آن رعایت الزامات اساسی محصولات تولیدی برای کیفیت کالا، حفاظت از سلامتی، ایمنی مصرف‌کننده و نیز محیط زیست بر پایه قوانین اتحادیه اروپا را برای کالای مورد نظرشان اخذ کنند. 
لازم به ذکر است تاکنون توافقاتی بین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و برخی شرکت های متقاضی صادرات به بازار جهانی صورت گرفته است که مطابق آن مقدمات دریافت CE-marking برای دستگاه هایی نظیر بورد الکتریکی، الکتروپمپ و الکترو موتور فراهم شده و مجوز عرضه این تجهیزات به بازارهای جهانی صادر به زودی خواهد شد.
همچنین درخصوص گروه‌های دیگر کالایی نظیر بویلرها، مخازن، رگلاتور، تجهیزات بدنسازی، قیر و لوازم ساختمانی و ... نیز با شرکت های صادرکننده توافقاتی صورت گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد.
شایان ذکر است علامت CE نشان‌دهنده انطباق محصول تولیدی با قوانین و مشخصات تعریف‌شده در اتحادیه اروپا است و محصولی که موفق به اخذ این نشان شود، می‌تواند در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون محدودیت برای فروش حضور یابد. علاوه بر کشورهای اروپایی بسیاری از کشورهای همسایه ایران و حاشیه خلیج فارس نیز، داشتن نشان CE را به عنوان شرط پذیرفتن کالاها جهت واردات اعلام کرده‌اند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین