جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 4:51:07 AM
رئیس کل بانک مرکزی:

رییس بانک مرکزی گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده، قیمت ارز متعادل می‌شود.
نرخ ارز متعادل می‌شود

به گزارش اقتصادنامه، عبدالناصر همتی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: قیمت واقعی ارز نرخ‌هایی که در بازار و فضای مجازی مطرح می‌کنند نیست و با برنامه و سیاست می‌توان این نرخ را تعدیل کرد.

وی ادامه داد: این سیاست را آغاز کردیم و در سامانه نیما و در تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان این سیاست‌ها اعمال شده و ارز متقاضیان واقعی ارز را به تدریج تأمین می‌کنیم.
آنگونه که پژوهشکده پولی بانکی آورده است، رئیس بانک مرکزی گفته است: با پیش‌بینی‌های انجام شده و اقدامات مورد نظر شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود. همچنین سیاست کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور را بهم بریزند به نتیجه نمی‌رسد.


دست‌کاری هسته معالات بورس صحت ندارد

سرپرست مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه تاکید کرد: هیچگاه عمدی در عملکرد هسته معاملات و اختلال ایجاد نمی‌شود، بلکه اشکالات فنی، بخشی از ذات فعالیت‌های مبتنی بر IT است و همواره در همه جای دنیا این سیستم‌ها با اختلال روبرو می شوند.

به گزارش اقتصادنامه به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، فیلمی در چند روز گذشته با موضوع احتمال دست‌کاری هسته معالات در فضای مجازی منتشر شد و در این ارتباط حامد سنجری، گفت: رشد بی‌سابقه بازار سرمایه کشور افزایش بار هسته معاملات را در پی داشت و باوجود مشکلات ناشی از تحریم اقدام های کوتاه ‌مدت و بلند مدت گسترده‌ای با هدف رفع اختلال هسته معاملات انجام شد.

او افزود: اما با توجه شرایط و همچنین باگ‌های ذاتی حوزه فعالیت‌های مبتنی بر آیتی، رفع حداکثری مشکلات زمان‌بر است. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین