پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 11:45:07 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:17063
  • زمان انتشار:دوشنبه 20 مرداد 1399-15:47
  • کاربر:

عملیاتی سازی مصوبه واگذاری ماشین سازی و ریخته گری این شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشستی در تبریز بررسی شد.
واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به ایدرو بررسی شد

به گزارش اقتصادنامه، معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو در این نشست وجود زنجیره کامل تولید در مجموعه ماشین سازی را در شرایط فعلی تحریم ها که سیاست های وزارت صمت و ایدرو مبنی بر حداکثرسازی و تعمیق ساخت داخل نیازهای ماشین آلات واحدهای تولیدی است ظرفیتی ارزشمند برشمرد.

بهزاد اعتمادی افزود: در این رویکرد تعامل مجموعه ماشین سازی و ریخته گری با توجه به ظرفیت ها، تجربه و دانش اندوخته و زیر ساخت های پایدار می تواند با بخش های دانش بنیان به شکوفایی و روزآمدی بهینه و صرفه جویی ارزی جدی بیانجامد.
محمدرضا عبداللهی معاون برنامه ریزی و توسعه ایدرو نیز با اشاره به تاکید ویژه سرپرست وزارت صمت برای تسریع در رفع مشکلات و تعیین تکلیف این واحد های صنعتی به عنوان سرمایه ملی بخش صنعت در سال جهش تولید افزود: ایدرو ضمن بررسی برنامه تولید و الزامات تحقق تولید پیش بینی شده در ماشین سازی و ریخته گری تبریز ، راهکارهای ارتقاء بهره وری عوامل در راستای جهش تولید را ارایه و عملیاتی خواهد کرد .
احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم به نقش ویژه این دو مجموعه اصیل صنعتی از چهار دهه قبل تاکنون در تامین ماشین آلات بخش تولید کشور اشاره کرد و با توجه به منحصر به فرد بودن محصولات آن در کشور، واگذاری این کارخانه ها از طریق خصوصی سازی را خلاف قانون دانست.

گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک، تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی مانند انواع ماشین‌افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکتروموتور، لیف‌تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.
قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین