جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 8:38:37 AM

عالی محمودی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان به مناسبت یازدهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 و ابلاغیه مقام معظم رهبری و در جهت تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی و به منظور ارتقاء بهره گیری از تمامی ظرفیت های بخش تعاون از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نمود.
بانک توسعه تعاون استان اصفهان از ابتدای سال 98 تاکنون 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است

به گزارش اقتصادنامه، مدیر شعب استان اصفهان افزود: بانک توسعه تعاون استان اصفهان در سال 98 و 5 ماهه اول سال جاری بیش از 10 هزار و 47 میلیارد ریال تسهیلات به تعداد 14 هزار و پانصد اتحادیه ها، تعاونی ها و اعضای تعاونی ها و مشتریان خود در قالب انواع عقود اسلامی پرداخت نموده است. که از این مجموع، پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و فراگیر به مبلغ بیش از هزار و 180 میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات تکلیفی به اشتغالزایی به مبلغ 543 میلیون ریال، پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 98، هزار و 442 میلیارد ریال ریال و همچنین پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی بانک بیش از 6 هزار 882 میلیارد ریال که از این مبلغ 70 درصد به بخش تعاون اختصاص داده شده.

وی در همین راستا گفت: بانک نسبت به اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی، منابع داخلی و مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه 96 (اشتغال فراگیر)، تسهیلات قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی (ثبت نام در سامانه کارا)، تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی قرض الحسنه بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و مشاغل خانگی و، تسهیلات خسارت دیدگان سیل و زلزله سال 97، تسهیلات به تولید کنندگان اقلام بهداشتی و تسهیلات تفاهم نامه ای با سایر دستگاهها و شرکت ها در راستای حفظ و ایجاد اشتغال همسو با سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید را دارد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان عنوان کرد: بانک توسعه تعاون در استان اصفهان با 1 مدیریت شعب و 28 شعبه و یک باجه و 214 نفر پرسنل تحصیلکرده و جوان، خدمات خود را به بخش تعاون و سایر بخشهای اقتصادی در قالب انواع خدمات بانکی، انواع تسهیلات، خدمات ضمانت نامه ای، خدمات ارزی و خدمات بانکداری الکترونیکی ارائه می نماید.

وی در ادامه گفت: در 4 ماهه سال جاری تعداد 435 فقره ضمانت نامه بالغ بر 954 میلیارد ریال توسط شعب استان صادر گردیده است که 70 درصد برنامه ابلاغی محقق گردیده است. و همچنین در سال 98 تعداد 940 فقره انواع ضمانت نامه بالغ بر 1880 میلیارد ریال جهت تسهیل مراودات بازرگانی و پیمانکاری به مشتریان خود ارائه نموده است.

عالی محمودی مدیر شعب استان اصفهان اظهار نمود ضریب نفوذ مشتریان الکترونیکی استان به 34 درصد کل مشتریان رسیده و از برنامه های بانک توسعه تعاون استان اصفهان، گسترش پوشش خدمات بانکداری الکترونیک و افزایش ضریب نفوذ مشتریان الکترونیکی می باشد. در حال حاضر تعداد 37 دستگاه ATM و 3850 دستگاه POS به مشتریان گرامی بانک خدمات ارائه می نمایند.

وی با اشاره به شعار سال 1399 و فرمایش مقام معظم رهبری در سال جاری که مزین به نام جهش تولید است به نقش و جایگاه تعاون در تحقق این هدف گفت: بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از تولید ملی و مقاوم سازی اقتصاد در برابر بحران های گوناگون و با مدیریت و تعاونی ها به عنوان بنگاههای اقتصادی مردم نهاد که با سرمایه مردمی برای مردم و با مدیریت مردم فعالیت می کنند
وی در همین راستا افزود: بانک توسعه تعاون نقش مهم و موثری در تحقق اهداف اقتصاد خصوصا بخش تعاون دارد و به جهت مزیت های مناسب از جمله مردم نهادترین بخش اقتصاد، سازگاری با عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال ارزان قیمت (پایین بودن حجم سرمایه گذاری مورد نیاز)، انعطاف پذیری بیشتر، تحرک و پویایی، پاسخگویی سریعتر به تحرکات بازار، تنوع و گستردگی فعالیت ها در سطح کشور، بزرگترین شبکه توزیع کالا، شبکه حمل و نقل و … می تواند کمک شایانی به تحقق اهداف تولید ملی و اشتغال داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین