جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 8:34:11 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:15914
  • زمان انتشار:جمعه 10 مرداد 1399-13:59
  • کاربر:

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی‌ در بازدید از ذوب آهن اصفهان نیروی انسانی این شرکت را یک سرمایه مهم برای صنعت فولاد کشور دانست و افزود : این مجتمع عظیم صنعتی برخلاف تصور برخی که آن را فاقد تکنولوژی‌های مدرن می دانند، در بسیاری قسمت های خود برخوردار از تکنولوژی بروز و مدرن است و نماد آن را می توان در کارگاه تولید ریل دید.
سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنعت فولاد معطل مواد اولیه است

به گزارش اقتصادنامه، وی اظهار داشت: این کارگاه جهت تست ریل، از تجهیزات مدرنی استفاده می کند و در نهایت کیفیت ریل تولید شده در این شرکت مطابق استانداردهای جهانی است و خوشبختانه این محصول در محورهای مختلف راه آهن کشور در حال استفاده است.

‌طغیانی در حاشیه بازدید از بخش های کوره بلند‌، فولادسازی و کارگاه تولید ریل ذوب آهن اصفهان افزود: در این شرکت سرمایه‌گذاری خوبی برای تولید فولاد و محصولات مورد نیاز کشور از جمله ریل صورت گرفته است و این امر یک حرکت مهم در صنعت کشور محسوب می‌شود.

* نوسان قیمت محصولات فولادی با عرضه مناسب حل می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ‌نوسان در قیمت محصولات فولادی را ناشی از عرضه نامناسب برخی شرکت های کوچک و خصوصی دانست و گفت‌: بورس کالا که در همه جای دنیا تثبیت شده است‌، عملکرد  منصفانه ای در تنظیم عرضه و تقاضای بازار دارد؛ مشکل فعلی بورس کالا در خصوص صنعت فولاد این است که شرکت های بزرگ مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند اما شرکت های کوچک و خصوصی با عدم عرضه باعث افزایش قیمت در بورس کالا می شوند . در واقع این عدم عرضه موجب تشنگی برای محصولات فولادی در بازار می‌شود و این دستاویزی برای انتقاد از کل بورس کالا شده است.

وی بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت صمت بر عرضه محصولات واحدهای فولادی تاکید کرد و افزود‌: کمیسیون اقتصادی مجلس‌، تقویت بورس کالا و حل مشکل عرضه را مد نظر دارد و شرکت های خصوصی باید موظف به عرضه در بورس کالا شوند . هم اکنون در کشور کمبود محصولات فولادی نداریم اما تا وقتی عرضه کافی نیست شاهد نوسان و افزایش قیمت خواهیم بود.

* در زنجیره صنایع معدنی هر بخش باید در حیطه خود توسعه پیدا کند                     

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی‌ اظهار داشت : متاسفانه شاهد ورود معادن به فولادسازی هستیم در حالیکه در زنجیره صنایع معدنی هر بخش باید در حیطه خود توسعه پیدا کند.  

وی افزود : نمایندگان استان اصفهان با همه وجود تلاش می کنند که مشکل فولادسازان کشور از جمله ذوب آهن اصفهان که نگین این صنعت است ، حل شود و شاهد پویایی و توسعه بیش از پیش این شرکت باشیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین