پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 3:52:09 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:15912
  • زمان انتشار:پنجشنبه 9 مرداد 1399-22:26
  • کاربر:
مدیر مهندسی معکوس و ساخت داخل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر:

سلیمان نژاد مدیر مهندسی معکوس و ساختِ داخل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در خصوص بومی‌سازی دامپتراک اطلاعات امیدوارکننده‌ای را در اختیار رسانه‌ها و مردم گذاشت.
بومی‌سازی به دامپتراک هم رسید

به گزارش اقتصادنامه، او ضمن اشاره به چشم انداز ۱۴۰۴ کشور تصریح کرده است: برنامه‌ریزی ما بر اساس دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است. برای تحقق این مهم به حدود ۱۶۰ میلیون تن سنگ نیاز داریم، مضافاً در کنار آن بایستی حجم عظیم باطله نیز به‌وسیله‌ی دامپتراک‌ها استخراج شود. 
به گزارش روابط عمومی گل‌گهر، وی همچنین با توجه به رشد شاخص اشتغال‌زایی گل‌گهر در اقتصاد ملی و پتانسیل‌‌های چشمگیر این مجموعه در مبحث جایگزینی معادن به جای نفت اعلام کرده که طبق چشم‌انداز ٢٠٣٠ شرکت، این پروسه در دستور کار واحد ساخت داخل شرکت گل‌گهر قرار گرفته است. در ادامه سلیمان‌نژاد پیش‌بینی می‌کند که با بومی‌سازی دامپتراک حدود ٣٠ میلیون یورو برای شرکت گل‌گهر و در کل بیش از ۱۵۰ میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد شد و می‌افزاید: با تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در کشور، ارزبری رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد. وی در بیان جزئیات فعالیت‌ها به این نکته اشاره کرده که در صورت تایید فنی و قیمتی نمونه‌ی اول، خط تولید انبوه مستقر خواهد شد و طی ۵ سال کل نیاز مجموعه را جوابگو خواهد بود که با یاری‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان سطح یک می‌توان بر مشکلات نیز فائق آمد. 
وی همچنین اطلاع داده است که در گام اول، تیم مهندسی معکوس گل‌گهر، معادن ایران و کشورهای همسایه را مطالعه می‌کند و بر اساس میزان رضایتمندی، بهترین برند را به عنوان پایه‌ی مهندسی معکوس در دستور کار قرار خواهند داد. البته ملاک تصمیم‌گیری بایستی هزینه و کیفیت باشد. وی افزود: تاکنون هیچ شرکت معدنی و غیرمعدنی اقدام به بومی‌سازی دامپتراک نکرده و شرکت گل‌گهر به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه فولاد کشور، هزینه‌ R&D این ماشین را تقبّل کرده است. 
وی در خصوص زمان‌بندی اجرا و تحقق این پروژه اظهار می‌کند: جهت بومی‌سازی دامپتراک در گام اول، تُناژ ۶۰ تن و در گام‌های بعدی، ٩٠ و ۱۳۵ تن برنامه‌ریزی شده است و پیش‌بینی می‌گردد که بومی‌سازی این سه نوع تراک، ۵ سال زمان ببرد. 
وی در پایان به صراحت اذعان کرده که بومی‌سازی تجهیزاتی مانند دامپتراک تاکنون در کشور سابقه نداشته و ابراز امیدواری کرده است که بر اساس پیش‌بینی‌ها با تکمیل موفقیت آمیز نقشه راه بومی‌سازی تراک، هزینه آن در خصوص ساخت داخل، معادل ۶۵ درصد برند مشابه خارجی خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین