چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 7:29:06 PM
بهرام شهریاری در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد:

نایب رئیس سابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران مطرح کرد: طرح طراوت بانک صادرات مدل کوچک شده و بومی شده ال سی هایی است که در معاملات بین‌المللی ایجاد می‌شود.
بانک واسطه امنی برای معاملات

بهرام شهریاری در گفت‌وگو با اقتصادنامه با اشاره به مزایای طرح طراوت اظهار کرد: در طرح طراوت، مشتری که نزد بانک صادرات اعتباری دارد، می‌تواند با اتکا بر این اعتبار خرید کند. این مدل معامله در مبادلات داخلی و خارجی رایج و کارگشاست و در آن بانک واسطه امنی برای دو طرف محسوب می شود.

او افزود: این روند انجام معامله را تسهیل می‌کند. به طوری که به یک طرف اعتبار می‌دهد و به طرف دیگر تعهد و در واقع معامله را جوش می‌دهد و گره کار تولیدکننده را باز می‌کند.

شهریاری افزود: طرح طراوت در واقع مدل کوچک شده و بومی شده ال سی هایی است که در معاملات بین‌المللی ایجاد می‌شود که بانک صادرات این مدل را جاری کرده تا تسهیلی در معاملات صورت گیرد.

او خاطرنشان کرد: البته در ارائه این تسهیلات، این امر مهم است که تسهیلات با چه نرخی اعطا می‌شود. در صورتی که نرخ منطقی باشد، آسان‌کننده جریان نقدینگی است و بانک هم می‌تواند در این بین به عنوان واسطه‌گر کارمزدی دریافت کند و در کل چنین اقدامی به شرط منطقی بودن کارمزد بانک جای تحسین دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین