چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 9:21:55 PM
ناصر ریاحی در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد:

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو با بیان اینکه جامعه درمانی کشور از طرح سپهر سلامت استقبال می‌کنند، مطرح کرد: جامعه درمانی کشور در قالب طرح سپهر سلامت بانک صادرات می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون از تسهیلات دریافت کنند.
یک تیر و دو نشان از سوی بانک صادرات/جامعه درمانی کشور از طرح سپهر سلامت استقبال می‌کنند

ناصر ریاحی در گفت‌وگو با اقتصادنامه با اشاره به طرح تسهیلاتی سپهر سلامت بانک صادرات اظهار کرد: پیش از این، این گونه تسهیلات برای خرید مطب از سوی بانک ها در اختیار پزشکان قرار می گرفت اما حالا بانک صادرات تسهیلات مشابهی برای دو گروه نخبه و زحمتکش جامعه که پزشکان و پرستاران هستند، قائل شده، این افراد هم به اقتضای موقعیت حرفه‌ای ضامن و وثیقه مطمئن دارند و مطمئنا این طرح با استقبال مواجه خواهد شد‌.

او افزود: پیش از این بانک صادرات به اتاق بازرگانی هم تسهیلات مشابه عرضه کرده بود که این تسهیلات در ازای سپرده نقدی که سپرده گذار در بانک دارد، اعطا می شود. حال در قالب طرح سپهر سلامت، جامعه درمانی کشور می‌تواند تا سقف ۲۰۰ میلیون از تسهیلات استفاده کند.

ریاحی ادامه داد: امروز بیشتر واحدهای صنعتی و تجاری برای دریافت تسهیلات به بازار سرمایه رو آورده اند در این شرایط دولت اوراق قرضه ای را صادر و بانک ها را مکلف به خرید آنها با نرخ بهره ۱۵ درصد می کند. وقتی بانک می تواند مکلف به این کار شود که پول نقد کافی داشته باشد، اعطای چنین تسهیلاتی علاوه بر اینکه به جامعه پزشکی و پرستاری نقدینگی تزریق می کند، می‌تواند منبع درآمدی برای بانک در ازای سودی باشد که از تسهیلات به دست می آورد. در واقع یک تیر است و دو نشان.

و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: امروز مشتری‌های بانک ها به دلیل گرایش به بازار سرمایه کاهش پیدا کرده‌اند در چنین شرایطی اقشار معتبری چون جامعه پزشکی و پرستاری و بازرگانان که درآمد ثابت دارند، گروه هدف خوبی برای ارائه تسهیلات محسوب می‌شوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین