جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 4:35:37 PM
سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

عضو هیات رئیسه اتاق تهران مطرح کرد: درون مایه طرح طراوت بانک صادرات اعتباربخشی است، به این معنا که به دارایی یک فروشنده و خریدار توجه می‌شود و تامین ضمانت برای انجام معامله صورت می‌گیرد.
درون مایه طرح طراوت بانک صادرات اعتباربخشی است

سیده فاطمه مقیمی با بیان اینکه درون مایه طرح طراوت بانک صادرات اعتباربخشی است، گفت: طرح طراوت می‌تواند برای کسب و کارهای کشور راهگشا باشد به شرطی که در ارائه تسهیلات منافع فروشنده و خریدار را در کنار منافع خود در نظر بگیرد نه اینکه تنها ابزاری شود برای بانک تا تنها سرمایه خود را توسعه دهد.

او افزود: در این صورت این طرح می‌تواند ضعف نقدینگی را جبران کند. خلاهای بخش تولید را از بین ببرد و در این رورهای سخت اقتصادی تحت الشعاع کرونا و تحریم‌ها ناجی تولیدکنندگان باشد.


این بانوی کارافرین ادامه داد: درون مایه این طرح اعتباربخشی است، یعنی وقع نهادن به دارایی یک فروشنده و خریدار و تامین ضمانت برای انجام معامله. بانک می تواند از این طریق مشتری مداری خود را حفظ کند و مانع از این شود که کمبود نقدینگی به خواب صنعت بینجامد.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: بانک در این زمینه نباید به عنوان بنگاه اقتصادی عمل کند بلکه باید در راستای منافع تولید عمل کند. اگر بانک صادرات با این اصل پیش رود به یقین طرح طراوت می‌تواند با موفقیت رو به رو شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین