شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 11:09:06 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:14666
  • زمان انتشار:سه شنبه 24 تير 1399-20:32
  • کاربر:

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: چناچه ظرفیت‌های تامین سنگ آهن محقق شود بی‌شک برنامه افزایش تولید کنسانتره هم خواهیم داشت.
افزایش تولید کنسانتره آهن در دستور کار «کچاد» است

به گزارش اقتصادنامه، محمود سیدی گفت: ما در کنار معدن کنونی در حال برداشت خود که خوراک چهار سال آینده شرکت را تضمین می‌کند در حال کار روی پهنه معدنی آنومالی D19 هستیم و اکتشاف‌های مقدماتی آن انجام و اکتشاف‌های تفصیلی نیز آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که پیش از پایان ذخیره سنگ آهن معدن کنونی، ذخیره سنگ آهن معدن جدید فعال و مرحله برداشت آن عملیاتی شود تا فعالیت‌های شرکت تداوم داشته باشد.

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: افزون بر این موارد ما دنبال این هستیم که همانطور که در گزارش تفسیری افشا کردیم از طریق مشارکت با دیگر شرکت‌ها در حوزه معدن چه به‌طور مستقل و چه مشارکتی سنگ آهن مورد نیاز شرکت را تامین کنیم.

سیدی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های تعریف شده این فرصت به وجود می‌آید که نه تنها نگران ذخیره سنگ معدن مورد نیاز پنج خط کنونی نباشیم بلکه زمینه احداث کارخانه‌های کنسانتره جدید هم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه تولید چادرملو در گزارش تفسیری ما از حدود ۱۰ میلیون تن کنسانتره تولیدی ۶ میلیون تن آن را به مشتریان خود که شرکت‌های مبارکه و خوزستان هستند می‌فروشیم و چهار میلیون تن آن را به مجتمع صنعتی برای مصرف در کارخانه گندله‌سازی می‌آوریم.

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  گفت: طبق قاعده اگر ظرفیت‌های تامین سنگ آهن محقق شود بی‌شک برنامه افزایش تولید کنسانتره هم خواهیم داشت.

سیدی افزود: مقدار تولید محصول دانه‌بندی خیلی کم و در حدود ۵۰۰ هزار تن در سال بوده و نسبت به محصولات شرکت  اهمیت چندانی ندارد و ما آن را برای نیاز داخلی یا صادراتی می‌فروشیم.

وی گفت: همه آهن اسفنجی مورد نیاز کارخانه فولاد خود را از محل تولید کارخانه احیای شرکت چادرملو تامین می‌کنیم حتی ممکن است مقداری هم آهن اسفنجی مازاد داشته باشیم که فروخته می‌شود.

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یادآور شد: هم‌اکنون یک کارخانه گندله‌سازی جدید را با ظرفیت حداقل ۵ میلیون تن شروع کرده‌ایم که دارای ظرفیت افزایش تولید تا ۷.۵ میلیون تن است و زیرساخت‌های آن از جمله تامین آب، برق، گاز، راه آهن و …. همگی انجام شده است.

سیدی ادامه داد: به قیمت‌های امروز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و این زیرساخت‌ها هم‌اکنون آماده استفاده و بخشی از عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده و باقیمانده عملیات شامل نصب در مرحله مناقصه است.

وی تاکید کرد: از آنجا که در آینده با توجه به اکتشاف‌هایی که در ایران انجام شده و با فرض اینکه هدف ما افق ۱۴۰۴ و تولید فولاد پیش بینی‌شده ۵۵ میلیون تن باشد احتمالاً نیاز به تامین سنگ مورد نیاز خودمان از خارج خواهیم داشت.

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: فارغ از این موضوع حتی اگر فرض کنیم که این اتفاق نیفتد بازارهای جهانی اهداف مقصد فروش محصولاتی است که در استرالیا تولید می‌شود.

سیدی اعلام کرد: دو معدن در استرالیا توسط کنسرسیومی که با مشارکت چادرملو، گلگهر و فکور صنعت ایجاد شده است تملیک شده و مراحل اکتشاف را می‌گذراند و در افق ۲۰۲۳ نخستین کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره آن شرکت نیز ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین