جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 1:15:54 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:14661
  • زمان انتشار:سه شنبه 24 تير 1399-13:45
  • کاربر:

مدیر بازرگانی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو عرضه منظم شمش‌های فولادی در شرکت بورس کالای ایران را تنها روش شفاف‌سازی قیمت‌های فولاد دانست.
عرضه منظم شمش فولاد در بورس کالا، کلید شفاف‌سازی قیمت‌هاست

به گزارش اقتصادنامه، اطمینان درباره مبنای قیمت‌گذاری فولاد گفت: هم‌اکنون قیمت محصولات اولیه فولادسازی شامل سنگ آهن کنسانتره گندله و آهن اسفنجی که براساس ضرایبی از شمش فولاد خوزستان است و هیچ همخوانی با ضرایب جهانی ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره معقول‌کردن قیمت فولاد در بازار داخلی، عنوان کرد: معتقدیم تنها راه شفاف‌سازی قیمت‌ها، ارائه منظم عرضه‌های شمش در بورس کالاست.

مدیر بازرگانی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو تصریح کرد: روند ابطال شمش متاسفانه التهاب بازار، تلاطم قیمتی و نبود ثبات را به همراه داشته و سبب شده است قیمت واقعی شمش فولاد مشخص نشود.

افزایش قیمت‌ها برای فولادسازان جذاب نیست

اطمینان گفت: برآیند نبود توازن عرضه و تقاضا سبب روند افزایشی قیمت‌ها شده است که این رویه به هیچ‌وجه برای فولادسازان و مصرف کنندگان تجارت جذابی نیست و فروشنده و خریدار از این التهاب نفع و سودی نمی‌برند.

وی با بیان اینکه فقدان عرضه‌های منظم بازار را ملتهب می‌کند و تنش قیمتی به وجود می‌آورد، افزود: عرضه‌های مداوم و منظم، تبعیت از قوانین عرضه در بورس می‌تواند نوسان بازار را مهار کند و ثبات عرضه و قیمتی به‌ وجود آورد.

مدیر بازرگانی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو تاکید کرد: وجود مرجع برای تعیین قیمت می‌تواند تکلیف معاملات و برآورد قیمتی و ارزیابی از فروش‌های داخلی را به دنبال داشته باشد.

اطمینان ادامه داد: در صورت وجود مرجع برای شمش فولاد می‌توان قیمت را در کل زنجیره تنظیم کرد، البته معتقدیم که ضرایب کنونی مواد اولیه در زنجیره فولاد به هیچ عنوان منصفانه نیست  و نیاز به اصلاح دارد زیرا در غیر این صورت شرکت‌های معدنی از محل تولید خود منتفع نمی‌شوند و توسعه بخش معدن مغفول می‌ماند کمااینکه آمارها هم از کاهش سرمایه‌گذاری بخش معدن حکایت دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین