جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:59:17 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:14568
  • زمان انتشار:چهارشنبه 18 تير 1399-12:46
  • کاربر:
در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مطرح شد؛

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (سهامی عام) با عنوان «بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸» روز گذشته در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.
تقسیم سود ۹۰۰ ریالی برای هر سهم/نقش ۳۰ درصدی گل‌گهر در تامین مواد اولیه فولاد در سال ۹۸

به گزارش اقتصادنامه، در ابتدای این جلسه، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به تلاش‌های گل‌گهر برای توسعه و رشد اقتصادی کشور گفت: تلاش ما بر این است شاخص‌های اساسی و مهمی که نقش محوری بر توسعه و تولید در بنگاه اقتصادی بزرگی مثل گل‌گهر به عنوان بزرگترین شرکت تامین کننده زنجیره فولاد کشور داشته به استحضار حضار برسانیم. 

مدیرعامل گل‌گهر با اشاره به نقش محوری این شرکت در زنجیره فولاد کشور افزود: از ۳ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن کشور حدود ۳۰ درصد در منطقه گل‌گهر وجود دارد و این مهم نشان می‌دهد منطقه گل‌گهر به عنوان یکی از پتانسیل‌های اصلی در حوزه تامین مواد اولیه فولاد کشور در راستای طرح جامع فولاد کشور می‌باشد.
وی با اعلام اینکه گل‌گهر جایگاه اول تولید کنسانتره و گندله را در کشور در سال ۹۸ به خود اختصاص داده، بیان کرد: منطقه گل‌گهر نقش ۴۳ درصدی در تامین مواد اولیه فولاد کشور داشته است. در زمینه رشد تولید کنسانتره بیش از ۱۶ میلیون تن تولید داشته‌ایم که حدود ۳ درصد بالاتر از تولید سال ۱۳۹۷ بوده است.
در زمینه رشد تولید گندله نیز بیش از ۱۲ میلیون تن تولید داشته‌ایم که حدود ۴ درصد بالاتر از تولید سال ۱۳۹۷ بوده است.
ملارحمان تاکید کرد؛ امروز شما سهامدار شرکتی هستید که پایه اصلی‌ترین تامین کننده خوراک فولاد کشور بوده و نقش اساسی در افزایش تولید کشور دارد.
مدیرعامل گل‌گهر بیان کرد: سهامداران تا ده‌ها سال آینده نگران ارزش سهام و دارایی خود نیستند. درست است که از سال گذشته تا به امروز بازده سهام سهامداران ۴۵۰ درصد بوده اما در آینده این بازده بیشتر از این‌ها می‌شود. تمام تلاش گل‌گهر بر امانتداری است و مجموعه سهامداران، این خواسته را از مدیریت دارند که در راستای جهش تولید حرکت کند.
او با اشاره به فعالیت‌های گل‌گهر در زمینه توسعه گفت: در سال ۹۸ بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح‌های نیمه‌تمام را کامل کرده، در مدار تولید قرار دادیم و به دست رئیس‌جمهور افتتاح شد. در سال جاری نیز این نوید را می‌دهیم که بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان طرح توسعه جدید به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه جدید هدف‌گذاری کرده‌ایم. به این ترتیب شرکت گل‌گهر با تولید، بهره‌وری و مدیریت مناسب و شفاف توانسته نظام درستی را ایجاد کند و برای ۵ سال آینده خود برنامه‌ریزی کند.
ملارحمان با اشاره به شاخص‌های توسعه در این مجموعه گفت: سود خالص تلفیقی شرکت حدود ۶۹۰۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. درآمد تلفیقی حاصل از فروش ما در سال ۹۸ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که به معنی رشد ۵۳ درصدی گل‌گهر است. درآمد حاصل از فروش شرکت گل‌گهر نیز ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد در سال ۹۸ حدود ۴۴ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد درآمد حاصل از فروش داشته‌ایم و سودی که از محل طرح برای سرمایه‌گذاران اختصاص دادیم، نویدبخش آینده‌ای خوب برای شرکت گل‌گهر و سهامداران است.
او با اشاره به زیرساخت‌ها و توانمندی‌ها در این حوزه گفت: سال گذشته نیروگاهی را افتتاح کردیم، امسال هم پروژه آب خلیج‌فارس را پیش رو داریم. تزریق نقدینگی در جهت تکمیل و راه‌اندازی طرح آب‌رسانی خلیج‌فارس در سال ۹۸ صورت پذیرفته تا در سال جاری بتوانیم این طرح را افتتاح کنیم.
در ادامه این جلسه سهامداران به بیان نظرات خود پرداخته و سوالات خود را مطرح کردند.
ناظران و مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ادامه به سوالات پاسخ دادند، سپس نماینده حسابرس مستقل، گزارش حسابرسی را قرائت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به اعلام نظرات خود پرداختند.
در این جلسه علاوه بر توانمندی‌های گل‌گهر در زمینه توسعه، سرمایه‌گذاری و تولید بر این مهم تاکید شد که در راستای سیاست‌های وزرات صنعت، ‌معدن و تجارت و حمایت‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نسبت به تقسیم متناسب سود برای انجام بی‌وقفه طرح‌های توسعه تلاش شود.
همچنین در پایان، بنا به پیشنهاد هیئت رئیسه مجمع و موافقت اعضا مجمع عمومی مقرر گردید به ازای هر سهم مبلغ ۹۰۰ ریال تقسیم شود.
گفتنی است در گزارش حسابرسی، حسابرس اعلام نمود از سال ۱۳۸۶ تاکنون اولین بار بوده که حسابرسی مقبول بوده و مغایرتی ندارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین