جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:18:07 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:14526
  • زمان انتشار:دوشنبه 16 تير 1399-13:31
  • کاربر:

صبح امروز علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور سلامت و بهداشت کارکنان گفت: ما اولین شرکت و سازمانی در استان بودیم که موفق شدیم با هماهنگی ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای کارکنان مشکوک به ابتلاء به ویروس کوید١٩ در مراکز بهداشتی استان نمونه گیری و افراد را تعیین تکلیف کنیم. 
نمونه گیری معتبر و اختصاصی برای کارکنان مشکوک به ابتلاء به کرونا انجام می شود

در این فرآیند حلقه اول مرتبطین با فرد مبتلا غربالگری می شدند. این اقدام، تأثیرات بی نظیری در جلوگیری از انتشار و مهار ویروس در شرکت عظیم صنعتی ما داشت.

به گزارش اقتصادنامه، رییس کمیته عالی مقابله با کرونا در ادامه این مصاحبه گفت: همکاری مراکز بهداشتی استان با ما بی نظیر بود ولی دو مسأله جای بهبود داشت. اول این که این مراکز به شدت شلوغ بودند؛ لذا هم نمونه گیری و هم دادن جواب تست ها طولانی می شد و دوم اینکه حضور طولانی در چنین محیط های متراکمی می توانست دارای ریسک باشد. به همین دلیل پیگیری های مفصلی انجام شد و با لطف خدا و موافقت مدیرعامل عزیز شرکت موفق شدیم با یک آزمایشگاه خصوصی و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی به توافق برسیم که برای افرادی که طب صنعتی معرفی کند، در محلی که در جوار و البته بیرون از شرکت تدارک دیده ایم نمونه گیر آزمایشگاه مذکور با تجهیزات کامل مراجعه کند و از افراد مشکوک با استفاده از بهترین کیت های مورد تایید وزارت بهداشت نمونه گیری انجام و جواب تست ها ٢٤ تا ٤٨ ساعت بعد برای طب صنعتی ارسال گردد.

دکتر مخبر دزفولی با اشاره به شیب ملایم و قابل قبول ابتلای کارکنان شرکت به ویروس کرونا و بازگشت به کار افراد مبتلا بعد از تایید طب صنعتی به محل کار، افزود: مجموعه اقداماتی که با لطف خدا و هم فکری همه اعضاء در کمیته عالی مقابله با کرونا اتخاذ و اجرایی شد در کنار حمایت مدیرعامل محترم و همکاری همه معاونین، مدیران و التزام کارکنان به رعایت نکات بهداشتی باعث شده است که انتشار ویروس در شرکت فولاد خوزستان تا حد زیادی مهار شود و شیب ابتلاء کند و قابل قبول باشد.

قائم مقام مدیرعامل در امور سلامت و بهداشت کارکنان در پایان این گفت و گو ضمن تشکر از مدیریت ارشد، معاونین و مدیران، پایگاه مقاومت بسیج و کارکنان شرکت در همراهی با کمیته عالی مقابله با کرونا، بر دو نکته مهم تاکید کرد:

١- اگر چه اقداماتی چون تب سنجی، ضدعفونی مداوم شرکت و در اختیار گذاشتن ماسک و مواد ضدعفونی ادامه خواهد یافت، ولی کماکان مهم ترین عامل مهار این ویروس منحوس، رعایت بهداشت فردی است. زدن ماسک در محل های تجمع و بسته، شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون و حفظ فاصله با دیگران به راحتی می تواند زنجیره انتشار این ویروس را بشکند.

٢- نمونه گیری با شیوه جدید فقط بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت و طبق تشخیص همکاران بادانش و باتجربه ما در طب صنعتی و با معرفی آنان صورت می گیرد و به هیچ وجه طبق خواست افراد این نمونه گیری انجام نخواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین