پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 9:33:10 PM
مسعود دانشمند در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

 عضو هیات رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره تسهیلاتی که بانک صادرات در اختیار تولیدکنندگان در قالب های گوناگون قرار می دهد، گفت: پول، کالای بانک است و کار بانک پول فروشی است مثل هر بنگاه اقتصادی دیگری که کالا یا خدمتی دارد و با عرضه آن پول به دست می آورد. بانک هم پول را از صاحب آن می گیرد و به کس دیگری می دهد و با دریافت سود آن پول را پس می گیرد.
بانک صادرات با تسهیلات‌دهی هوشمندانه مشتریان خود را حفظ می‌کند

مسعود دانشمند افزود: در چنین کلیتی یک بانک مانند بانک صادرات دارد فرمول های جدیدی در نظام بانکی ارائه می دهد و با این فرمول ها با بنگاه های اقتصادی وارد تعامل می شود و در واقع پول را در نظام اقتصادی به جریان می اندازد.

رئیس فدراسیون حمل و نقل ادامه داد: اینکه بانک تسهیلات خود را به طیف گوناگونی از مشاغل اختصاص می دهد و نه به یک بنگاه خاص نقطه قوت محسوب می شود درست است که اختصاص تسهیلات به یک بنگاه خاص، آسان تر است، اما ریسک بالاتری دارد.

او اضافه کرد: بانک ها باید بتوانند سپرده های خرد مردم را جذب کنند و به شمار گوناگون و بالای بنگاه ها تسهیلات بدهند این همان کاری است که بانک صادرات انجام می دهد و به کسب و کارها کمک می کند در فشار بحران سرپا بمانند. در واقع همین بنگاه ها مشتریان بانک هستند که بقای آنها بقای فعالیت بانک را تضمین می کند. اگر بانک مشتریان خود را از دست دهد، با چه سپرده ای می تواند به فعالیت ادامه دهد؟

دانشمند خاطرنشان کرد: در نتیجه این اقدامات بانک صادرات اقدامی هوشمندانه است و امیدواریم سرمشقی برای دیگران بانک های کشور باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین