جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 4:42:42 PM
تا آخر امسال صورت می‌گیرد:

مجموعه ستادی و اداری گروه بهمن در بلوار صبای جردن تا پایان امسال به کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج منتقل خواهد شد.
کوچ گروه بهمن از جردن به جاده مخصوص کرج/ هشدار به مدیران کروز

به گزارش اقتصادنامه، گروه بهمن که چند ماهی است به مالکیت شرکت کروز به عنوان بخش خصوصی درآمده، تا پایان امسال فعالیت خود را در شرکت مزدا یدک متمرکز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کروز که یکی از قطعه‌سازان بزرگ کشور و مالک اصلی گروه بهمن به شمار می‌آید پس از طی یک دوره موفق در صنعت قطعه‌سازی وارد صنعت خودرو شده تا شرکت شبه‌دولتی بهمن را با تفکر خصوصی اداره کند.

کروز به صورت چراغ خاموش قصد توسعه بهمن را دارد و تا کنون برنامه‌های خود را برای گرفتن شریک تجاری جدید اعلام نکرده است. این شرکت تا پیش از تحویل به بخش خصوصی عمدتا با شرکت مزدا ژاپن به عنوان شریک تجاری خود به فعالیت می‌پرداخت و در دوره تحریم‌ها با اجاره خطوط تولید به خودروسازان چینی امورش را می‌گذراند.

کروز تقریبا از ابتدای امسال مدیریت بهمن را بر عهده گرفته اما ظاهرا هنوز نتوانسته مدیر دلخواه خود که ذهنی استراتژیک و توسعه‌گرا داشته باشد را در این شرکت به کار گیرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که دوره گذار این شرکت از شبه دولتی به خصوصی با نوعی بدسلیقگی همراه شده و مدیران جدید نتوانسته‌اند رابطه خود را با نیروهای قدیمی هماهنگ کرده و آینده و اهداف شرکت را برای آنها بازگو کنند.

برخی کارشناسان بر این باورند که کروز در پیچی تاریخی قرار گرفته که اگر نتواند اهداف گروه بهمن را بدون حاشیه به پیش ببرد عملا سبب خواهد شد تا حاکمیت اعتماد خود را به بخش خصوصی از دست دهد.

آنها هشدار می‌دهند که فرهنگ موجود در گروه بهمن را نمی‌توان یک شبه تغییر داد و بهتر است تا برنامه‌های توسعه‌ای و تغییرات به گونه‌ای صورت گیرد که بدنه این شرکت پذیرای آن باشند.

خودرونامه با استقبال از ورود بخش خصوصی به صنعت خودرو و آروزی موفقیت برای این شرکت خصوصی، هشدار می‌دهد که اگر مدیران کروز برخوردی از روی غرور و نگاهی از بالا به پایین به کارکنان قبلی این شرکت داشته باشند طبیعتا قادر نخواهند بود کشتی بهمن را به ساحل آرامش برسانند و دچار حواشی زیادی خواهند شد که دامن سایر فعالیت های اقتصادی آنان را خواهد گرفت.



منبع: خودرونامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین