شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 11:58:03 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:12242
  • زمان انتشار:چهارشنبه 21 خرداد 1399-18:32
  • کاربر:

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۵ درصد از معادن راکد کشور در سال جهش تولید با برنامه هدفمند و حمایت‌های ویژه فعال می‌شود.
معاون وزیر صنعت: ۲۵ درصد از معادن راکد کشور امسال فعال می‌شود

به گزارش اقتصادنامه، داریوش اسماعیلی امروز در جریان بازدید از معدن طلا در خمین افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰  معدن در کشور وجود دارد که سه هزار فقره از آن‌ها معادن شن و ماسه است.

وی بیان کرد: اقدامات کارشناسی به‌منظور فعالیت دوباره معادن راکد انجام شده و پیش بینی می‌شود با فعال شدن این کانون‌های تولید سهم حوزه معدنی در درآمدزایی  و عرصه اقتصادی بهبود یابد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل مالی را مهمترین علت راکد شدن فعالیت واحدهای معدنی دانست و ادامه داد: قرارداد ۲ جانبه بین سنگ آهن با مجموعه  گل‌گهر و فولادمبارکه و معادن مس با شرکت های صنایع مس منعقد شده تا با خرید از این معادن مشکل مالی آن‌ها کمتر شود.
اسماعیلی گفت:  صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی امسال آغاز به‌کار کرده و پیش‌بینی می‌شود سرمایه اولیه این صندوق تا ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود تا ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از این صندوق برای  کمک به مجموعه معادن امسال پرداخت شود.
 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: حسابی روی ارزآوری از طریق صادرات مواد خام و معدنی باز نشده  بلکه تلاش می‌شود از طریق صادرات مواد فرآوری شده معدنی برای کشور ارزآوری محقق شود.
اسماعیلی توضیح داد: تصمیم سازان کلان کشور با خام‌فروشی سنگ معادن مخالف هستند و صادرات اضافه بر تولید چهار هزار تن سنگ‌های تزئینی کشور مشکلی را برای معدن ایجاد نمی کند.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزآوری صادرات در معدن و صنایع معدنی در سال جاری نسبت به پارسال بیشتر باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی از معدن مس محمدآباد دلیجان، معادن عباس آباد و باقرآباد محلات و معدن طلای خمین بازدید کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور در شورای معادن استان و نشست با تشکل ها و فعالان بخش معدن از دیگر برنامه های معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

منبع: ایرنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین