شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 9:02:20 AM
واکنش "هاشمی‌طبا" به رئیس شدن "رئیسی" و "قالیباف"

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ گفت: اگر چهل قوه دیگر هم وجود داشت پیشنهاد ریاستش را به من نمی‌دادند.
سرم بیکلاه نماند
سیدمصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با اقتصادنامه در واکنش به سپردن قوای قضائیه و مقننه به رئیسی و قالیباف گفت: آقای روحانی با رأی مردم به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب شد. آقای رئیسی نیز با حکم مقام رهبری به ریاست قوه قضائیه برگزیده شد و آقای قالیباف نیز به عنوان دیگر رقیب انتخاباتی‌ام در انتخاباتی بدون حضور اصلاح‌طبان سکان ریاست مجلس را بر عهده گرفت. در این میان ممکن است برخی بگویند که سر بنده به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بی کلاه مانده. در پاسخ به آنها می گویم که اگر سرم بی‌کلاه مانده اما کلاه سرم نرفته است.
او گفت: هیچ پیشنهادی از سوی دولت و حکومت برای خدمت نداشته‌ام چراکه سلیقه من در اداره امور کشور متفاوت با سلیقه آقایان است.
هاشمی‌طبا افزود: متاسفانه امروز افرادی مسوولیت‌های کشور را بر عهده گرفته‌اند که مشیء خاصی از نظر اجرایی نداشته و کار خود را در ابهام به پیش می‌برند. آن‌ها فقط کلی گویی کرده و عملاً راهکاری برای حل مشکلات کشور ندارند.
او افزود: در حال حاضر مدیریت کشور با نوعی سردرگمی مواجه است و برخی افراد حل مشکلات مردم را به اختلافات سیاسی گره زده‌اند. در این شرایط کارکردن سخت شده و عملاً مردم هستند که دود این اختلافات به چشمشان می‌رود.
هاشمی‌طبا گفت: در حال حاضر در بخش خصوصی مشغول کار هستم و دوره‌های آموزشی در بخش ورزش را برگزار می‌کنم. در زمینه صنعت هم با برخی سازمان‌ها ارتباط داشته و سعی می‌کنم برای توسعه تولید کشور کاری که ازدستم برمی آید انجام دهم.
این دولتمرد پیشین تصریح کرد: فضای سیاسی کشور به سمتی رفته که نه اصولگرایان و نه اصلاح‌طلبان برنامه‌ای مدون و مشخص برای خروج کشور از بن بست نداشته و نسبت به هم اتهاماتی را مطرح می‌کنند.
او گفت: افرادی مثله من که خود را تکنوکرات می‌دانند بیشتر مایلند تا میدان عمل را به آنان بسپارند و کاری برای توسعه کشور و بهبود زندگی مردم انجام دهند. اما دیده می‌شود که تحمل این افراد در بدنه مدیریت کشور وجود نداشته و وضعیت به شکلی پیش رفته که شاهد وضع کنونی از نظر اقتصادی و اجتماعی باشیم. 
او گفت: در چنین فضایی ترجیح می‌دهم تا کتاب خود را در قالب کتاب‌هایی منتشر کنم و با فعالیت در بخش خصوصی بتوانم به بخش کوچکی از نیازهای جامعه پاسخ دهم.
هاشمی‌طبا با اشاره به وضعیت تولید و تجارت در کشور افزود: از ابتدا مخالف ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن بودم و معتقدم این دو وزارتخانه نباید در یکدیگر جمع می‌شد. در دهه ۶۰ نیز که مسوولیت وزارت صنایع به من سپرده شد این وزارتخانه را به سه وزارت صنایع، صنایع سنگین و معادن و فلزات تبدیل کردم تا بخش تولید رونق بگیرد. هنوز هم پس از گذشت حدود چهار دهه معتقدم که این وزارتخانه‌ها بهتر از یکدیگر جدا شده و به طور تخصصی اداره شوند.
او با اشاره به شعار برخی مدیران مبنی بر جوانگرایی در مدیریت کشور افزود: مشکل ما این نیست که یک مدیر جوان یا یک مدیر باتجربه داشته باشیم. مشکل این است که فقط بر روی ظواهر پافشاری کرده و برنامه‌ای برای حل مسائل اقتصادی کشور نداریم. اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد طبیعتاً نیروهایی پای کار هستند تا به حل مشکلات اقتصادی کشور بپردازند.
هاشمی‌طبا گفت: خوشحالم که مثله بقیه رقبایم دارای سمت نیستم و معتقدم که بهتر است تا همواره از خداوند طلب پست و مقام کنم تا از مسوولان.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین