جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:18:01 AM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:12095
  • زمان انتشار:شنبه 10 خرداد 1399-11:44
  • کاربر:
احمد شریفی در گفت‌وگو با اقتصادنامه:

دبیر انجمن سنگ ایران مطرح کرد: انجمن از زمانی که آقای کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو بود، با این سازمان وارد گفت و گو شد.  در همین راستا جلساتی برگزار و تصمیماتی هم اخذ شد اما مشکلی که وجود داشت این بود که در آن زمان تعامل محکمی بین مقامات وزارت صمت و ایمیدرو برقرار نبود، در نتیجه هر اقدامی که قرار بود در صنعت سنگ تزئینی ساختمانی انجام شود با اصطکاک مقامات ایمیدرو رو به رو بود و هر گونه تلاشی که انجمن سنگ انجام می شد به مرحله عمل نمی رسید.
غریب‌پور به کمک صنعت سنگ آمد

به گزارش اقتصادنامه، احمد شریفی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: زمانی که آقای دکتر غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو شد، مذاکرات انجمن با ایمیدرو استمرار پیدا کرد. به باور من آقای غریب پور تاکید بیشتری بر عملیاتی شدن این داستان دارند. طرح آمارگیری از واحدهای معدنی و فرآوری صنعت سنگ در زمان ریاست ایشان به سرانجام رسید. وزارت صمت و ایمیدرو اجرای آمارگیری را پذیرفتند. مصوبه در ایمیدرو تایید و به شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ابلاغ شد و آنها نیز به مزایده گذاشتند.
شریفی اضافه کرد: امیدواریم مشاور طرح به زودی انتخاب شود و در یک فرآیند 8 ماهه بتوانیم داده های درست و واقعی را از معادن و واحدهای فرآوری سنگ تزئینی ساختمانی در اختیار داشته باشیم و براساس این داده ها برای صنعت سنگ برنامه ریزی کنیم.
او تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر داده‌های درست و آمار دقیقی از واحدهای استخراج و فرآوری سنگ تزئینی نداریم. حتی اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه بسیار ناقص است.
دبیر انجمن سنگ ایران ادامه داد: علاوه بر این ما درصدد ارائه طرح های دیگری نیز هستیم. یکی از این طرح ها شناخت بازارهای جهانی است. ما به داده های درست از بازارهای جهانی نیاز داریم تا ببینیم نیاز واقعی این بازارها چیست، چه سلایقی را با چه حجمی دربرمی گیرد و چگونه می توان با آنها ارتباط برقرار کرد؟
شریفی افزود: طرح دیگری که در چشم انداز ما برای توسعه صنعت سنگ کشور قرار دارد، تهیه اطلس سنگ های تزئینی است. در این اطلس مجموعه ای از اطلاعات جامع از همه معادن سنگ در اختیار خواهیم داشت. این اطلاعات شامل محل استقرار معدن، ذخیره آن، تجزیه و تحلیل ویژگی های فیزیکی و شیمیایی سنگ معدن، بازاراحتمالی سنگ به همراه تصویر و مشخصات سنگ می شود. داده های این اطلس همچون راهنمایی به سرمایه گذار داخلی و خارجی در تصمیم گیری کمک می کند.
وی در پایان گفت: امیدواریم با عملی شدن این طرح ها تحرکی در صنعت سنگ تزئینی ساختمانی کشور به وجود بیاید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین